Kevesebb szórólap, rövidebb akciók
Az akciós újságok, szórólapok darabszáma és az akciók érvényességének időtartama is csökkent idén január-szeptemberben 2008 hasonló időszakához képest – olvasható a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentésében.
A felmérésből kitűnik, hogy a vásárlók fele az árak alapján rendszeresen válogat a különböző márkák között. A vevők 40 százaléka figyelembe veszi, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, csaknem ugyanennyien tisztában vannak azzal, hogy az általuk leggyakrabban vásárolt termékek mennyibe kerülnek kedvenc boltjukban.
Az akciók hirdetésének egyik legfontosabb eszköze az akciós újság. Az élelmiszer-kereskedelmi láncok szórólapjai a fogyasztók 80 százalékához eljutnak. A kiadott szórólapok száma azonban csökkent idén az első 9 hónapban, ahogyan az akciók érvényességének periódusa is. 2008-ban átlagosan 17 napig volt érvényes egy lap, 2009-ben már csak 15 napig.
A termékek megjelenési versenyében első helyen az ital-, második helyen a hústermékek állnak, mindkét kategória legfőbb hirdetője a hipermarket. Az édességek, kekszek kategória elsősorban a diszkontok akciós újságaiban jelenik meg. 2008-ban a hirdetett termékek 28, 2009-ben pedig 31 százaléka szerepelt valamely diszkontlánc kiadványában.
A saját márkás termékek száma erőteljesen növekszik. Míg 2008 első kilenc hónapjában a saját márkás kategóriák sorrendje a tartós élelmiszer, tejtermékek, húsáru, italok volt, addig 2009 hasonló időszakában minden kategória növekedni tudott, kivéve az italét, mely 10 százalékra esett vissza.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >