Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban közel 2%-kal – 166 literről 163 literre – csökkent az egy főre jutó kávéfogyasztás, ami nagyjából a Covid előtti szintnek felel meg – számolt be a Just Drinks.
Bár az összfogyasztás mérséklődött, egyes szegmensek növekedést mutattak. Az elmúlt évek pozitív trendjének megfelelően a szemes kávé eladásai 2%-kal, 189.300 tonnára nőttek. Az instant kávé iránti kereslet is emelkedett: a hagyományos instant kávé értékesítése 1,3%-kal, 19.250 tonnára, míg a cukorral és tejporral kevert instant kávék forgalma 6%-kal, 7.300 tonnára nőtt.
Holger Preibisch, a Kávészövetség főtitkára kiemelte, hogy az instant kávé növekedése különösen figyelemre méltó. Az úgynevezett kevert instant kávék piaca – amelyek egyadagos, előre bekevert termékek – az elmúlt tíz évben megduplázódott.
A vendéglátásban és munkahelyeken történő kávéfogyasztás szintén növekedett: az egy főre jutó fogyasztás ebben a szegmensben 1%-kal nőtt 2023-hoz képest, elérve a 123.900 tonnát.
Eközben egyre nagyobb az igény az igazoltan fenntartható kávék iránt: a német piacon forgalmazott kávétermékek 20%-a már Fairtrade, Rainforest Alliance vagy a bio tanúsítványt kapott, ami a csomagoláson meg is jelenik.
Preibisch szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a kávé egyszerre többféle fogyasztói trendbe – élvezeti érték, a könnyű elkészíthetőség, fenntarthatóság – is illeszkedik.
Kapcsolódó cikkeink
Egy csésze kávé a hosszú, egészséges életért? 30 évnyi kutatás adta meg a választ
A reggeli kávé nemcsak ébresztő – a legfrissebb kutatások szerint…
Tovább olvasom >AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >