Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban közel 2%-kal – 166 literről 163 literre – csökkent az egy főre jutó kávéfogyasztás, ami nagyjából a Covid előtti szintnek felel meg – számolt be a Just Drinks.
Bár az összfogyasztás mérséklődött, egyes szegmensek növekedést mutattak. Az elmúlt évek pozitív trendjének megfelelően a szemes kávé eladásai 2%-kal, 189.300 tonnára nőttek. Az instant kávé iránti kereslet is emelkedett: a hagyományos instant kávé értékesítése 1,3%-kal, 19.250 tonnára, míg a cukorral és tejporral kevert instant kávék forgalma 6%-kal, 7.300 tonnára nőtt.
Holger Preibisch, a Kávészövetség főtitkára kiemelte, hogy az instant kávé növekedése különösen figyelemre méltó. Az úgynevezett kevert instant kávék piaca – amelyek egyadagos, előre bekevert termékek – az elmúlt tíz évben megduplázódott.
A vendéglátásban és munkahelyeken történő kávéfogyasztás szintén növekedett: az egy főre jutó fogyasztás ebben a szegmensben 1%-kal nőtt 2023-hoz képest, elérve a 123.900 tonnát.
Eközben egyre nagyobb az igény az igazoltan fenntartható kávék iránt: a német piacon forgalmazott kávétermékek 20%-a már Fairtrade, Rainforest Alliance vagy a bio tanúsítványt kapott, ami a csomagoláson meg is jelenik.
Preibisch szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a kávé egyszerre többféle fogyasztói trendbe – élvezeti érték, a könnyű elkészíthetőség, fenntarthatóság – is illeszkedik.
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >