Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban közel 2%-kal – 166 literről 163 literre – csökkent az egy főre jutó kávéfogyasztás, ami nagyjából a Covid előtti szintnek felel meg – számolt be a Just Drinks.
Bár az összfogyasztás mérséklődött, egyes szegmensek növekedést mutattak. Az elmúlt évek pozitív trendjének megfelelően a szemes kávé eladásai 2%-kal, 189.300 tonnára nőttek. Az instant kávé iránti kereslet is emelkedett: a hagyományos instant kávé értékesítése 1,3%-kal, 19.250 tonnára, míg a cukorral és tejporral kevert instant kávék forgalma 6%-kal, 7.300 tonnára nőtt.
Holger Preibisch, a Kávészövetség főtitkára kiemelte, hogy az instant kávé növekedése különösen figyelemre méltó. Az úgynevezett kevert instant kávék piaca – amelyek egyadagos, előre bekevert termékek – az elmúlt tíz évben megduplázódott.
A vendéglátásban és munkahelyeken történő kávéfogyasztás szintén növekedett: az egy főre jutó fogyasztás ebben a szegmensben 1%-kal nőtt 2023-hoz képest, elérve a 123.900 tonnát.
Eközben egyre nagyobb az igény az igazoltan fenntartható kávék iránt: a német piacon forgalmazott kávétermékek 20%-a már Fairtrade, Rainforest Alliance vagy a bio tanúsítványt kapott, ami a csomagoláson meg is jelenik.
Preibisch szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a kávé egyszerre többféle fogyasztói trendbe – élvezeti érték, a könnyű elkészíthetőség, fenntarthatóság – is illeszkedik.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Terjednek Németország vidéki területein az automata üzletkoncepciók
Németországban az okosboltok szcénája rohamtempóban fejlődik, és a vidéki területeken…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új, AI-alapú tervezőeszköz
Az Alibaba International bevezette a Pic Copilot nevű mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >