Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban közel 2%-kal – 166 literről 163 literre – csökkent az egy főre jutó kávéfogyasztás, ami nagyjából a Covid előtti szintnek felel meg – számolt be a Just Drinks.
Bár az összfogyasztás mérséklődött, egyes szegmensek növekedést mutattak. Az elmúlt évek pozitív trendjének megfelelően a szemes kávé eladásai 2%-kal, 189.300 tonnára nőttek. Az instant kávé iránti kereslet is emelkedett: a hagyományos instant kávé értékesítése 1,3%-kal, 19.250 tonnára, míg a cukorral és tejporral kevert instant kávék forgalma 6%-kal, 7.300 tonnára nőtt.
Holger Preibisch, a Kávészövetség főtitkára kiemelte, hogy az instant kávé növekedése különösen figyelemre méltó. Az úgynevezett kevert instant kávék piaca – amelyek egyadagos, előre bekevert termékek – az elmúlt tíz évben megduplázódott.
A vendéglátásban és munkahelyeken történő kávéfogyasztás szintén növekedett: az egy főre jutó fogyasztás ebben a szegmensben 1%-kal nőtt 2023-hoz képest, elérve a 123.900 tonnát.
Eközben egyre nagyobb az igény az igazoltan fenntartható kávék iránt: a német piacon forgalmazott kávétermékek 20%-a már Fairtrade, Rainforest Alliance vagy a bio tanúsítványt kapott, ami a csomagoláson meg is jelenik.
Preibisch szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a kávé egyszerre többféle fogyasztói trendbe – élvezeti érték, a könnyű elkészíthetőség, fenntarthatóság – is illeszkedik.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >