Kevesebb jeges édességet fogyasztunk
A GfK Hungária Étkezési szokások 2009. évi felmérése szerint továbbra is szívesen fogyasztunk fagylaltot, illetve jégkrémet, habár az elmúlt négy év bővülése megtorpant, sőt jelentősen visszaesett a jégkrémek esetében. A GfK Hungária étkezési szokásokat felmérő vizsgálatának 2009. évi adatai szerint – ha némi visszaeséssel is – kedvelt édességnek számít hazánkban mind a fagylalt, mind pedig a jégkrém. 2009-ben fagylaltot a megkérdezettek 68 százaléka, jégkrémet pedig 62 százalékuk fogyasztott különösen szívesen, viszont 2007-ben ezek az arányok még 69 és 67 százalék voltak. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy e jeges finomságok rajongóinak köre 2005 óta számottevően bővült, hiszen négy évvel ezelőtt fagylaltot a válaszadók saját bevallása szerint 58, jégkrémet pedig 54 százaléka fogyasztott nagyon szívesen, azonban a legfrissebb adatok szerint ez a bővülés megtorpant, sőt a jégkrém kategóriában jelentősen visszaesett.
A fagylaltot és jégkrémet különösen szívesen fogyasztók arányában lényegi különbség mutatkozik nemek szerint: míg a férfiak kevésbé, addig a hölgyek nagyobb arányban nyilatkoztak ilyen irányú szenvedélyükről. Fagylaltot a férfiak 62 és a nők 73 százaléka, jégkrémet pedig a férfiak 60 és a hölgyek 65 százaléka fogyaszt szívesen. A fagylaltot és jégkrémet kedvelők aránya az életkor előrehaladtával jellemzően csökken. Nem meglepő, hogy a 15–19 évesek körében a legnagyobb, 83 százalék a fagylaltot kedvelők aránya. Jégkrémet azonban inkább a 20–29 és a 30–39 éves korosztályban említettek kiemelkedő arányban. A 60 éves és ennél idősebb korosztály jelentős bővülést mutat 2007-hez képest (fagylalt: 2007: 50 százalék / 2009: 66 százalék, jégkrém: 2007: 42 százalék / 2009: 52 százalék).
A fagylaltot és jégkrémet szívesen fogyasztók körében felülreprezentáltak a 4-5, illetve 5 főnél nagyobb háztartások.
A kedveltségben mutatkozó visszaesésnél jóval nagyobb a fogyasztási gyakoriságban elszenvedett csökkenés. Míg 2007-ben a megkérdezettek nem egészen egyhatoda (fagylalt: 18 százalék, jégkrém: 19 százalék) jelezte, hogy legalább heti rendszerességgel fogyaszt jeges édességeket, addig 2009-re heti rendszerességgel csak 9 százalék fogyaszt fagylaltot (és kétheti rendszerességgel is csak 10 százalék), jégkrémet pedig hetente 8 százalék (és kétheti rendszerességgel szintén csak 10 százalék).
A jégkrém fogyasztási gyakorisága a magyar háztartásokban, nem és kor szerint, százalékban
Jégkrém Hetente Kb. 1x Kéthetente Ritkábban Soha
többször hetente
ÖSSZESÍTVE 5 8 10 63 14
NEM
Férfi 4 8 10 63 15
Nő 5 8 11 62 14
ÉLETKOR
15–19 éves 3 12 15 68 2
20–29 éves 5 8 11 65 11
30–39 éves 6 12 12 61 8
Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások 2009
Jégkrémkedvelők megoszlása a magyar háztartásokban, nem és kor szerint, százalékban
Jégkrém Különösen Kevésbé
szívesen szívesen
Vízszintes %
ÖSSZESÍTVE 62 38
NEM
Férfi 60 40
Nő 65 35
ÉLETKOR
15–19 éves 65 35
20–29 éves 73 27
30–39 éves 71 29
40–49 éves 59 41
50–59 éves 53 47
60 éves v. idősebb 52 48
Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások 2009
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >