Kevesebb háztartás vásárolt kereskedelmi márkát
A hazai háztartások 2007-ben mintegy 5,6 százalékkal vásároltak több sört otthoni fogyasztásra 2006-hoz képest, ami az értékalapú forgalom 6,7 százalékos bővüléséhez vezetett. A vásárló háztartások száma stabil, hiszen négymillió magyarországi háztartásnak mintegy 70 százaléka vásárolt sört az elmúlt évben is.A növekedés motorjául leginkább a közepes vagy kicsivel az alatti ársávba eső termékek szolgáltak, míg a prémium és szuperprémium termékek iránti kereslet stagnált.
Mindazonáltal a gyártói márkák valamivel nagyobb mértékben növekedtek, és a teljes piacnak immáron nagyjából a háromnegyedét teszik ki. A kereskedelmi márkák volumene ugyanakkor stagnált, sőt 10 százalékkal csökkent azon háztartások aránya, akik saját márkás sört vásároltak az elmúlt évben.
Fél liter sör átlagára tavaly csak minimálisan – az infláció mértékénél kisebb arányban – tudott növekedni, és 2007-ben 119 forintba került, szemben a 2006-os 118 forintos árral. A gyártói termékek átlagára ennél 6 százalékkal magasabb (126 forint), míg a kereskedelmi márkás termékeké 18 százalékkal alacsonyabb (98 forint) volt az elmúlt évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >