Kevesebb háztartás vásárolt kereskedelmi márkát
A hazai háztartások 2007-ben mintegy 5,6 százalékkal vásároltak több sört otthoni fogyasztásra 2006-hoz képest, ami az értékalapú forgalom 6,7 százalékos bővüléséhez vezetett. A vásárló háztartások száma stabil, hiszen négymillió magyarországi háztartásnak mintegy 70 százaléka vásárolt sört az elmúlt évben is.A növekedés motorjául leginkább a közepes vagy kicsivel az alatti ársávba eső termékek szolgáltak, míg a prémium és szuperprémium termékek iránti kereslet stagnált.
Mindazonáltal a gyártói márkák valamivel nagyobb mértékben növekedtek, és a teljes piacnak immáron nagyjából a háromnegyedét teszik ki. A kereskedelmi márkák volumene ugyanakkor stagnált, sőt 10 százalékkal csökkent azon háztartások aránya, akik saját márkás sört vásároltak az elmúlt évben.
Fél liter sör átlagára tavaly csak minimálisan – az infláció mértékénél kisebb arányban – tudott növekedni, és 2007-ben 119 forintba került, szemben a 2006-os 118 forintos árral. A gyártói termékek átlagára ennél 6 százalékkal magasabb (126 forint), míg a kereskedelmi márkás termékeké 18 százalékkal alacsonyabb (98 forint) volt az elmúlt évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >