Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte a Német Borászati Intézet Düsseldorfban a ProWein szakvásár (március 19-21.) előtt.
A NielsenIQ elemzése szerint ez 6,5%-os forgalomcsökkenést eredményezett az out-of-home – éttermekben vagy rendezvényeken elfogyasztott – mennyiség figyelembe vétele nélkül.
Igaz, a bor drágult: a Németországból származó borok esetében az átlagos kiskereskedelmi ár 2022-ben literenként 4,18 euróra emelkedett a Borászati Intézet jelentése szerint, ami 6,6%-os emelkedést jelent 2021-hez képest. Az áremelkedés többek között a lényegesen magasabb üveg-, csomagolási, logisztikai és személyzeti költségeknek köszönhető. Ezzel szemben a külföldről származó borok esetében az átlagár 2022-ben kevésbé meredeken, alig 2%-al, literenként 3,64 euróra emelkedett.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságának visszafogottsága különösen a német borok esetében volt érezhető: az eladott mennyiség 14%-kal, az értékesítés pedig 8%-kal csökkent. A külföldről származó borok esetében a vásárlási mennyiség 7%-kal, a költés pedig 5%-kal mérséklődött. Az importált borok körében a vásárolt mennyiséget tekintve továbbra is az olasz borok vezetnek (16%), őket követik a spanyol (14%) és a francia borok (11%).
A kedvenc továbbra is a fehérbor 47%-os stabil mennyiségi részesedéssel. A vörösborok piaci részesedése 41-ről 40%-ra mérséklődött, míg a rozé borok piaci részaránya 12-ről 13%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >