Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte a Német Borászati Intézet Düsseldorfban a ProWein szakvásár (március 19-21.) előtt.
A NielsenIQ elemzése szerint ez 6,5%-os forgalomcsökkenést eredményezett az out-of-home – éttermekben vagy rendezvényeken elfogyasztott – mennyiség figyelembe vétele nélkül.
Igaz, a bor drágult: a Németországból származó borok esetében az átlagos kiskereskedelmi ár 2022-ben literenként 4,18 euróra emelkedett a Borászati Intézet jelentése szerint, ami 6,6%-os emelkedést jelent 2021-hez képest. Az áremelkedés többek között a lényegesen magasabb üveg-, csomagolási, logisztikai és személyzeti költségeknek köszönhető. Ezzel szemben a külföldről származó borok esetében az átlagár 2022-ben kevésbé meredeken, alig 2%-al, literenként 3,64 euróra emelkedett.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságának visszafogottsága különösen a német borok esetében volt érezhető: az eladott mennyiség 14%-kal, az értékesítés pedig 8%-kal csökkent. A külföldről származó borok esetében a vásárlási mennyiség 7%-kal, a költés pedig 5%-kal mérséklődött. Az importált borok körében a vásárolt mennyiséget tekintve továbbra is az olasz borok vezetnek (16%), őket követik a spanyol (14%) és a francia borok (11%).
A kedvenc továbbra is a fehérbor 47%-os stabil mennyiségi részesedéssel. A vörösborok piaci részesedése 41-ről 40%-ra mérséklődött, míg a rozé borok piaci részaránya 12-ről 13%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >