Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte a Német Borászati Intézet Düsseldorfban a ProWein szakvásár (március 19-21.) előtt.
A NielsenIQ elemzése szerint ez 6,5%-os forgalomcsökkenést eredményezett az out-of-home – éttermekben vagy rendezvényeken elfogyasztott – mennyiség figyelembe vétele nélkül.
Igaz, a bor drágult: a Németországból származó borok esetében az átlagos kiskereskedelmi ár 2022-ben literenként 4,18 euróra emelkedett a Borászati Intézet jelentése szerint, ami 6,6%-os emelkedést jelent 2021-hez képest. Az áremelkedés többek között a lényegesen magasabb üveg-, csomagolási, logisztikai és személyzeti költségeknek köszönhető. Ezzel szemben a külföldről származó borok esetében az átlagár 2022-ben kevésbé meredeken, alig 2%-al, literenként 3,64 euróra emelkedett.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságának visszafogottsága különösen a német borok esetében volt érezhető: az eladott mennyiség 14%-kal, az értékesítés pedig 8%-kal csökkent. A külföldről származó borok esetében a vásárlási mennyiség 7%-kal, a költés pedig 5%-kal mérséklődött. Az importált borok körében a vásárolt mennyiséget tekintve továbbra is az olasz borok vezetnek (16%), őket követik a spanyol (14%) és a francia borok (11%).
A kedvenc továbbra is a fehérbor 47%-os stabil mennyiségi részesedéssel. A vörösborok piaci részesedése 41-ről 40%-ra mérséklődött, míg a rozé borok piaci részaránya 12-ről 13%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >