Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte a Német Borászati Intézet Düsseldorfban a ProWein szakvásár (március 19-21.) előtt.
A NielsenIQ elemzése szerint ez 6,5%-os forgalomcsökkenést eredményezett az out-of-home – éttermekben vagy rendezvényeken elfogyasztott – mennyiség figyelembe vétele nélkül.
Igaz, a bor drágult: a Németországból származó borok esetében az átlagos kiskereskedelmi ár 2022-ben literenként 4,18 euróra emelkedett a Borászati Intézet jelentése szerint, ami 6,6%-os emelkedést jelent 2021-hez képest. Az áremelkedés többek között a lényegesen magasabb üveg-, csomagolási, logisztikai és személyzeti költségeknek köszönhető. Ezzel szemben a külföldről származó borok esetében az átlagár 2022-ben kevésbé meredeken, alig 2%-al, literenként 3,64 euróra emelkedett.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságának visszafogottsága különösen a német borok esetében volt érezhető: az eladott mennyiség 14%-kal, az értékesítés pedig 8%-kal csökkent. A külföldről származó borok esetében a vásárlási mennyiség 7%-kal, a költés pedig 5%-kal mérséklődött. Az importált borok körében a vásárolt mennyiséget tekintve továbbra is az olasz borok vezetnek (16%), őket követik a spanyol (14%) és a francia borok (11%).
A kedvenc továbbra is a fehérbor 47%-os stabil mennyiségi részesedéssel. A vörösborok piaci részesedése 41-ről 40%-ra mérséklődött, míg a rozé borok piaci részaránya 12-ről 13%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >Németországban már javában készül a karácsonyi mézes
A német mézeskalács-gyártók már több mint három hónappal az adventi…
Tovább olvasom >Bratwurst-háború dúl Németországban
Kisebb gasztrokulturális konfliktus robbant ki két német tartomány, Bajorország és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >