Kevesebb bor fogy Németországban
Tavaly 10%-kal kevesebb bort vásároltak a háztartások Németországban – közölte a Német Borászati Intézet Düsseldorfban a ProWein szakvásár (március 19-21.) előtt.
A NielsenIQ elemzése szerint ez 6,5%-os forgalomcsökkenést eredményezett az out-of-home – éttermekben vagy rendezvényeken elfogyasztott – mennyiség figyelembe vétele nélkül.
Igaz, a bor drágult: a Németországból származó borok esetében az átlagos kiskereskedelmi ár 2022-ben literenként 4,18 euróra emelkedett a Borászati Intézet jelentése szerint, ami 6,6%-os emelkedést jelent 2021-hez képest. Az áremelkedés többek között a lényegesen magasabb üveg-, csomagolási, logisztikai és személyzeti költségeknek köszönhető. Ezzel szemben a külföldről származó borok esetében az átlagár 2022-ben kevésbé meredeken, alig 2%-al, literenként 3,64 euróra emelkedett.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságának visszafogottsága különösen a német borok esetében volt érezhető: az eladott mennyiség 14%-kal, az értékesítés pedig 8%-kal csökkent. A külföldről származó borok esetében a vásárlási mennyiség 7%-kal, a költés pedig 5%-kal mérséklődött. Az importált borok körében a vásárolt mennyiséget tekintve továbbra is az olasz borok vezetnek (16%), őket követik a spanyol (14%) és a francia borok (11%).
A kedvenc továbbra is a fehérbor 47%-os stabil mennyiségi részesedéssel. A vörösborok piaci részesedése 41-ről 40%-ra mérséklődött, míg a rozé borok piaci részaránya 12-ről 13%-ra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Durva áremelkedés jöhet: akár 1000 forinttal is drágulhat egy doboz cigaretta
Komoly drágulás fenyegeti a dohányosokat Magyarországon: az Európai Bizottság új…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >