Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül ki az Amerikai Bor- és Szeszforgalmazók Szövetsége (WSWA) adataiból. A mérséklődő trend a kategóriában immár hosszú távú, mivel a fiatalabb fogyasztók más italokat részesítenek előnyben.
Dale Stratton, a WSWA iparági szakértője szerint a csökkenés hátterében a fogyasztási mintázatokhoz kapcsolódó „rendszerszintű problémák” állnak. Különösen az prémium borok iránti kereslet esett vissza, ahol a 100 dollár feletti áron kínált borok értékesítése az elmúlt évben 12,5%-kal esett vissza.
Ugyanakkor az ünnepi időszak mindig kiemelkedő az eladásokban, és az idei szezon a termelőket 2024-ben ért kihívások miatt kritikus a borpiac számára. Danny Brager, a SipSource elemzője ugyanakkor lát okot némi optimizmusra: a prosecco értékesítése 2%-kal, míg az 50 dollár feletti hazai középkategóriás boroké 3%-kal nőtt. Ez arra utal, hogy a magasabb árkategóriás termékeket vásárló fogyasztók továbbra is hajlandók és képesek költeni.
Egyes nagy, borfronton komolyabb veszteségeket elszenvedett italgyártók a prémium kategória felé fordult, és egy szűkebb, ám fizetőképesebb közönséget igyekeznek kiszolgálni – ennek jegyében például a Constellation Brands idén felvásárolta a Sea Smoke borászatot. Mások, mint a Moët Hennessy, az alkoholmentes borok felé nyitnak, például a French Bloom pezsgővel, így adva választ az alkoholmentes italok feltörevő trendjére.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >