Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül ki az Amerikai Bor- és Szeszforgalmazók Szövetsége (WSWA) adataiból. A mérséklődő trend a kategóriában immár hosszú távú, mivel a fiatalabb fogyasztók más italokat részesítenek előnyben.
Dale Stratton, a WSWA iparági szakértője szerint a csökkenés hátterében a fogyasztási mintázatokhoz kapcsolódó „rendszerszintű problémák” állnak. Különösen az prémium borok iránti kereslet esett vissza, ahol a 100 dollár feletti áron kínált borok értékesítése az elmúlt évben 12,5%-kal esett vissza.
Ugyanakkor az ünnepi időszak mindig kiemelkedő az eladásokban, és az idei szezon a termelőket 2024-ben ért kihívások miatt kritikus a borpiac számára. Danny Brager, a SipSource elemzője ugyanakkor lát okot némi optimizmusra: a prosecco értékesítése 2%-kal, míg az 50 dollár feletti hazai középkategóriás boroké 3%-kal nőtt. Ez arra utal, hogy a magasabb árkategóriás termékeket vásárló fogyasztók továbbra is hajlandók és képesek költeni.
Egyes nagy, borfronton komolyabb veszteségeket elszenvedett italgyártók a prémium kategória felé fordult, és egy szűkebb, ám fizetőképesebb közönséget igyekeznek kiszolgálni – ennek jegyében például a Constellation Brands idén felvásárolta a Sea Smoke borászatot. Mások, mint a Moët Hennessy, az alkoholmentes borok felé nyitnak, például a French Bloom pezsgővel, így adva választ az alkoholmentes italok feltörevő trendjére.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >