Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül ki az Amerikai Bor- és Szeszforgalmazók Szövetsége (WSWA) adataiból. A mérséklődő trend a kategóriában immár hosszú távú, mivel a fiatalabb fogyasztók más italokat részesítenek előnyben.
Dale Stratton, a WSWA iparági szakértője szerint a csökkenés hátterében a fogyasztási mintázatokhoz kapcsolódó „rendszerszintű problémák” állnak. Különösen az prémium borok iránti kereslet esett vissza, ahol a 100 dollár feletti áron kínált borok értékesítése az elmúlt évben 12,5%-kal esett vissza.
Ugyanakkor az ünnepi időszak mindig kiemelkedő az eladásokban, és az idei szezon a termelőket 2024-ben ért kihívások miatt kritikus a borpiac számára. Danny Brager, a SipSource elemzője ugyanakkor lát okot némi optimizmusra: a prosecco értékesítése 2%-kal, míg az 50 dollár feletti hazai középkategóriás boroké 3%-kal nőtt. Ez arra utal, hogy a magasabb árkategóriás termékeket vásárló fogyasztók továbbra is hajlandók és képesek költeni.
Egyes nagy, borfronton komolyabb veszteségeket elszenvedett italgyártók a prémium kategória felé fordult, és egy szűkebb, ám fizetőképesebb közönséget igyekeznek kiszolgálni – ennek jegyében például a Constellation Brands idén felvásárolta a Sea Smoke borászatot. Mások, mint a Moët Hennessy, az alkoholmentes borok felé nyitnak, például a French Bloom pezsgővel, így adva választ az alkoholmentes italok feltörevő trendjére.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >