Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 29. 10:50

Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül ki az Amerikai Bor- és Szeszforgalmazók Szövetsége (WSWA) adataiból. A mérséklődő trend a kategóriában immár hosszú távú, mivel a fiatalabb fogyasztók más italokat részesítenek előnyben.

Dale Stratton, a WSWA iparági szakértője szerint a csökkenés hátterében a fogyasztási mintázatokhoz kapcsolódó „rendszerszintű problémák” állnak. Különösen az prémium borok iránti kereslet esett vissza, ahol a 100 dollár feletti áron kínált borok értékesítése az elmúlt évben 12,5%-kal esett vissza.

Ugyanakkor az ünnepi időszak mindig kiemelkedő az eladásokban, és az idei szezon a termelőket 2024-ben ért kihívások miatt kritikus a borpiac számára. Danny Brager, a SipSource elemzője ugyanakkor lát okot némi optimizmusra: a prosecco értékesítése 2%-kal, míg az 50 dollár feletti hazai középkategóriás boroké 3%-kal nőtt. Ez arra utal, hogy a magasabb árkategóriás termékeket vásárló fogyasztók továbbra is hajlandók és képesek költeni.

Egyes nagy, borfronton komolyabb veszteségeket elszenvedett italgyártók a prémium kategória felé fordult, és egy szűkebb, ám fizetőképesebb közönséget igyekeznek kiszolgálni – ennek jegyében például a Constellation Brands idén felvásárolta a Sea Smoke borászatot. Mások, mint a Moët Hennessy, az alkoholmentes borok felé nyitnak, például a French Bloom pezsgővel, így adva választ az alkoholmentes italok feltörevő trendjére.

Food Dive

Kapcsolódó cikkeink