Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta – novemberben, körülbelül 1000 fő megkérdezésével –, és összevetette a 2023-as és a 2022-es adatokat.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A válaszadók többsége (42%) ugyan még mindig csomagolópapírba – ami fenntarthatósági szempontból is a legjobb megoldásnak számít – csomagolja a meglepetéseket karácsonykor, ez azonban visszaesés a 2022-es 59%-hoz képest. A válaszadók 21%-a használt 2023-ban papírzacskót vagy papírdobozt, míg 2022-ben még a válaszadók 36%-a döntött így.
A válaszokból kiolvasható, hogy a környezetbarát csomagolóanyagok használata nem döntő fontosságú a válaszadók számára: Idén a megkérdezettek fele mondta azt, hogy inkább nem ez alapján dönt, amikor ajándékot vásárol, míg tavaly ez az arány 38%-volt. A tendencia hasonló az online vásárlások körében is, ott 59%-ról 47%-ra esett vissza ez az arány.
Jól érezhető a magyarok árérzékenysége is a fenntarthatósággal kapcsolatban. Többletköltséget mindössze a megkérdezettek 7%-a vállalna egyértelműen a környezetbarát csomagolás érdekében, 37%-uk pedig egyáltalán nem hajlandó többet fizetni környezetbarát csomagolásért.
– A kutatási eredményeink rávilágítanak arra, hogy a magyar fogyasztók árérzékenyek, és nehezebb gazdasági helyzetben a fenntarthatóság kevésbé játszik szerepet a döntéseikben – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója, de hangsúlyozta azt is, hogy ilyen körülmények között is fontos lenne a papírhulladék szelektív gyűjtése. //
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >