Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta – novemberben, körülbelül 1000 fő megkérdezésével –, és összevetette a 2023-as és a 2022-es adatokat.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A válaszadók többsége (42%) ugyan még mindig csomagolópapírba – ami fenntarthatósági szempontból is a legjobb megoldásnak számít – csomagolja a meglepetéseket karácsonykor, ez azonban visszaesés a 2022-es 59%-hoz képest. A válaszadók 21%-a használt 2023-ban papírzacskót vagy papírdobozt, míg 2022-ben még a válaszadók 36%-a döntött így.
A válaszokból kiolvasható, hogy a környezetbarát csomagolóanyagok használata nem döntő fontosságú a válaszadók számára: Idén a megkérdezettek fele mondta azt, hogy inkább nem ez alapján dönt, amikor ajándékot vásárol, míg tavaly ez az arány 38%-volt. A tendencia hasonló az online vásárlások körében is, ott 59%-ról 47%-ra esett vissza ez az arány.
Jól érezhető a magyarok árérzékenysége is a fenntarthatósággal kapcsolatban. Többletköltséget mindössze a megkérdezettek 7%-a vállalna egyértelműen a környezetbarát csomagolás érdekében, 37%-uk pedig egyáltalán nem hajlandó többet fizetni környezetbarát csomagolásért.
– A kutatási eredményeink rávilágítanak arra, hogy a magyar fogyasztók árérzékenyek, és nehezebb gazdasági helyzetben a fenntarthatóság kevésbé játszik szerepet a döntéseikben – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója, de hangsúlyozta azt is, hogy ilyen körülmények között is fontos lenne a papírhulladék szelektív gyűjtése. //
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >