Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta – novemberben, körülbelül 1000 fő megkérdezésével –, és összevetette a 2023-as és a 2022-es adatokat.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A válaszadók többsége (42%) ugyan még mindig csomagolópapírba – ami fenntarthatósági szempontból is a legjobb megoldásnak számít – csomagolja a meglepetéseket karácsonykor, ez azonban visszaesés a 2022-es 59%-hoz képest. A válaszadók 21%-a használt 2023-ban papírzacskót vagy papírdobozt, míg 2022-ben még a válaszadók 36%-a döntött így.
A válaszokból kiolvasható, hogy a környezetbarát csomagolóanyagok használata nem döntő fontosságú a válaszadók számára: Idén a megkérdezettek fele mondta azt, hogy inkább nem ez alapján dönt, amikor ajándékot vásárol, míg tavaly ez az arány 38%-volt. A tendencia hasonló az online vásárlások körében is, ott 59%-ról 47%-ra esett vissza ez az arány.
Jól érezhető a magyarok árérzékenysége is a fenntarthatósággal kapcsolatban. Többletköltséget mindössze a megkérdezettek 7%-a vállalna egyértelműen a környezetbarát csomagolás érdekében, 37%-uk pedig egyáltalán nem hajlandó többet fizetni környezetbarát csomagolásért.
– A kutatási eredményeink rávilágítanak arra, hogy a magyar fogyasztók árérzékenyek, és nehezebb gazdasági helyzetben a fenntarthatóság kevésbé játszik szerepet a döntéseikben – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója, de hangsúlyozta azt is, hogy ilyen körülmények között is fontos lenne a papírhulladék szelektív gyűjtése. //
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >