Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta – novemberben, körülbelül 1000 fő megkérdezésével –, és összevetette a 2023-as és a 2022-es adatokat.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A válaszadók többsége (42%) ugyan még mindig csomagolópapírba – ami fenntarthatósági szempontból is a legjobb megoldásnak számít – csomagolja a meglepetéseket karácsonykor, ez azonban visszaesés a 2022-es 59%-hoz képest. A válaszadók 21%-a használt 2023-ban papírzacskót vagy papírdobozt, míg 2022-ben még a válaszadók 36%-a döntött így.
A válaszokból kiolvasható, hogy a környezetbarát csomagolóanyagok használata nem döntő fontosságú a válaszadók számára: Idén a megkérdezettek fele mondta azt, hogy inkább nem ez alapján dönt, amikor ajándékot vásárol, míg tavaly ez az arány 38%-volt. A tendencia hasonló az online vásárlások körében is, ott 59%-ról 47%-ra esett vissza ez az arány.
Jól érezhető a magyarok árérzékenysége is a fenntarthatósággal kapcsolatban. Többletköltséget mindössze a megkérdezettek 7%-a vállalna egyértelműen a környezetbarát csomagolás érdekében, 37%-uk pedig egyáltalán nem hajlandó többet fizetni környezetbarát csomagolásért.
– A kutatási eredményeink rávilágítanak arra, hogy a magyar fogyasztók árérzékenyek, és nehezebb gazdasági helyzetben a fenntarthatóság kevésbé játszik szerepet a döntéseikben – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója, de hangsúlyozta azt is, hogy ilyen körülmények között is fontos lenne a papírhulladék szelektív gyűjtése. //
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >