Kevés magyar használ netbankot
A magyar internetezők ritkán használják bankolásra a világhálót, és a pénzkiadó automatákat is a nemzetközi átlagnál ritkábban veszik igénybe. Többek között ezt állapította meg a Nielsen 46 országban, köztük Magyarországon végzett on-line kutatása, idén májusban. A magyarok általában ritkábban érintkeznek bankjukkal, mint a vizsgált országok többségének lakói. A net magyar használóinak mindössze 48 százaléka bonyolítja le bankügyleteit, legalább havonta egyszer a weben keresztül. Ez nemzetközi összehasonlításban hátulról a kilencedik helyhez elegendő, és Európában csak Görögországban, valamint Oroszországban kisebb az internetes bankolók aránya. A netbankot nem használó magyarok kétharmada azonban azt gondolja, hogy a jövőben ügyfél lesz ebből a szempontból is.
Pénzfelvételnél Magyarországon kiugróan magas azok aránya (35 százalék), akik havonta két-háromszor használnak automatát. Bankfiókba inkább azok járnak, akik havi egy alkalomnál is ritkábban kívánnak készpénzhez jutni.
Jellemző még a magyarokra, hogy hűségesek a bankjukhoz. Honfitársaink majdnem fele (48 százaléka) nagyon lojálisnak érzi magát fő pénzintézetéhez, és további egyharmad is pozitív viszonyról beszél. Ez a sorrendben tizenegyedik legmagasabb mutató, ami a nemzetközi átlagnál kedvezőbb megítélést tükröz.
Turcsán Tünde
Internetes bankolók, bankjegykiadó automatát használók és bankfiókot
látogatók aránya a magyarországi internethasználók között. A válaszadók százalékában
Gyakoriság Internetes Bankjegykiadó Bankfiók
bankolás automata látogatása
Hetenként többször 22 20 4
Havonta többször 21 51 17
Havonta vagy ritkábban 13 18 62
Nem használja, de a jövőben 31 7 13
lehetségesnek tartja
Nem használja, és nem is gondolja, hogy fogja 13 4 4
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >