Kevés az e-kereskedelmi célra elérhető raktárhelyszín Svájcban
Kevésnek érzik a svájci online kiskereskedők a megfelelő logisztikai helyszíneket az országban, a svájci Handelszeitung szerint ezért a raktározást vagy kiszervezik, vagy határon túli megoldásokat keresnek.
Az elmúlt évtizedekben az e-kereskedelem Svájcban erőteljes növekedésnek indult mind a magán-, mind az üzleti szektorban, ami felfokozta a logisztikai ingatlanok iránti keresletet. A kínálat azonban elmarad a kereslettől – állapította meg Peter Acél zürichi ingatlan-tanácsadó, ugyanis nincs elegendő minőségi logisztikai ingatlan.
Ez a helyzet nem másra késztette az online eladókat, mint hogy a raktározást olyan külső specialistáknak szervezzék ki, akik rendelkeznek a saját létesítményeik megépítéséhez szükséges erőforrásokkal. Ennek eredményeképpen centralizáció zajlik, és ez a tendencia tovább erősödik most is, amikor a vállalatoknak költségtudatosabbnak kell lenniük.
A vásárlók viszont egyre gyorsabb kiszállítást igényelnek, ami a készletek decentralizálásával könnyebben megvalósítható lenne, ám ez több raktárt igényel, ahonnan a vállalatok hatékonyabban elégíthetnék ki a vásárlók igényeit, például az egynapos kiszállításra vonatkozóan.
Az Acél ingatlan-tanácsadó szerint a svájci vállalatok a tényleges logisztikai költségeket jelenleg nem hárítják át teljes vagy kellő mértékben az ügyfelekre. A megfelelő helyi raktárhelyiségek szűkössége azt jelenti, hogy egyre inkább a nagy külső szolgáltatókra támaszkodnak majd. Egy másik alternatíva az áruk külföldi raktárakban való tárolása, ahol a bérek és a szállítási költségek alacsonyabbak. A Handelszeitung beszámolója szerint pedig az első kiskereskedők már el is kezdtek a szomszédos országokban logisztikai létesítményeket építeni.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >