Kevés az e-kereskedelmi célra elérhető raktárhelyszín Svájcban
Kevésnek érzik a svájci online kiskereskedők a megfelelő logisztikai helyszíneket az országban, a svájci Handelszeitung szerint ezért a raktározást vagy kiszervezik, vagy határon túli megoldásokat keresnek.
Az elmúlt évtizedekben az e-kereskedelem Svájcban erőteljes növekedésnek indult mind a magán-, mind az üzleti szektorban, ami felfokozta a logisztikai ingatlanok iránti keresletet. A kínálat azonban elmarad a kereslettől – állapította meg Peter Acél zürichi ingatlan-tanácsadó, ugyanis nincs elegendő minőségi logisztikai ingatlan.
Ez a helyzet nem másra késztette az online eladókat, mint hogy a raktározást olyan külső specialistáknak szervezzék ki, akik rendelkeznek a saját létesítményeik megépítéséhez szükséges erőforrásokkal. Ennek eredményeképpen centralizáció zajlik, és ez a tendencia tovább erősödik most is, amikor a vállalatoknak költségtudatosabbnak kell lenniük.
A vásárlók viszont egyre gyorsabb kiszállítást igényelnek, ami a készletek decentralizálásával könnyebben megvalósítható lenne, ám ez több raktárt igényel, ahonnan a vállalatok hatékonyabban elégíthetnék ki a vásárlók igényeit, például az egynapos kiszállításra vonatkozóan.
Az Acél ingatlan-tanácsadó szerint a svájci vállalatok a tényleges logisztikai költségeket jelenleg nem hárítják át teljes vagy kellő mértékben az ügyfelekre. A megfelelő helyi raktárhelyiségek szűkössége azt jelenti, hogy egyre inkább a nagy külső szolgáltatókra támaszkodnak majd. Egy másik alternatíva az áruk külföldi raktárakban való tárolása, ahol a bérek és a szállítási költségek alacsonyabbak. A Handelszeitung beszámolója szerint pedig az első kiskereskedők már el is kezdtek a szomszédos országokban logisztikai létesítményeket építeni.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >