Kevés az e-kereskedelmi célra elérhető raktárhelyszín Svájcban
Kevésnek érzik a svájci online kiskereskedők a megfelelő logisztikai helyszíneket az országban, a svájci Handelszeitung szerint ezért a raktározást vagy kiszervezik, vagy határon túli megoldásokat keresnek.
Az elmúlt évtizedekben az e-kereskedelem Svájcban erőteljes növekedésnek indult mind a magán-, mind az üzleti szektorban, ami felfokozta a logisztikai ingatlanok iránti keresletet. A kínálat azonban elmarad a kereslettől – állapította meg Peter Acél zürichi ingatlan-tanácsadó, ugyanis nincs elegendő minőségi logisztikai ingatlan.
Ez a helyzet nem másra késztette az online eladókat, mint hogy a raktározást olyan külső specialistáknak szervezzék ki, akik rendelkeznek a saját létesítményeik megépítéséhez szükséges erőforrásokkal. Ennek eredményeképpen centralizáció zajlik, és ez a tendencia tovább erősödik most is, amikor a vállalatoknak költségtudatosabbnak kell lenniük.
A vásárlók viszont egyre gyorsabb kiszállítást igényelnek, ami a készletek decentralizálásával könnyebben megvalósítható lenne, ám ez több raktárt igényel, ahonnan a vállalatok hatékonyabban elégíthetnék ki a vásárlók igényeit, például az egynapos kiszállításra vonatkozóan.
Az Acél ingatlan-tanácsadó szerint a svájci vállalatok a tényleges logisztikai költségeket jelenleg nem hárítják át teljes vagy kellő mértékben az ügyfelekre. A megfelelő helyi raktárhelyiségek szűkössége azt jelenti, hogy egyre inkább a nagy külső szolgáltatókra támaszkodnak majd. Egy másik alternatíva az áruk külföldi raktárakban való tárolása, ahol a bérek és a szállítási költségek alacsonyabbak. A Handelszeitung beszámolója szerint pedig az első kiskereskedők már el is kezdtek a szomszédos országokban logisztikai létesítményeket építeni.
Kapcsolódó cikkeink
79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >