Kevés az e-kereskedelmi célra elérhető raktárhelyszín Svájcban
Kevésnek érzik a svájci online kiskereskedők a megfelelő logisztikai helyszíneket az országban, a svájci Handelszeitung szerint ezért a raktározást vagy kiszervezik, vagy határon túli megoldásokat keresnek.
Az elmúlt évtizedekben az e-kereskedelem Svájcban erőteljes növekedésnek indult mind a magán-, mind az üzleti szektorban, ami felfokozta a logisztikai ingatlanok iránti keresletet. A kínálat azonban elmarad a kereslettől – állapította meg Peter Acél zürichi ingatlan-tanácsadó, ugyanis nincs elegendő minőségi logisztikai ingatlan.
Ez a helyzet nem másra késztette az online eladókat, mint hogy a raktározást olyan külső specialistáknak szervezzék ki, akik rendelkeznek a saját létesítményeik megépítéséhez szükséges erőforrásokkal. Ennek eredményeképpen centralizáció zajlik, és ez a tendencia tovább erősödik most is, amikor a vállalatoknak költségtudatosabbnak kell lenniük.
A vásárlók viszont egyre gyorsabb kiszállítást igényelnek, ami a készletek decentralizálásával könnyebben megvalósítható lenne, ám ez több raktárt igényel, ahonnan a vállalatok hatékonyabban elégíthetnék ki a vásárlók igényeit, például az egynapos kiszállításra vonatkozóan.
Az Acél ingatlan-tanácsadó szerint a svájci vállalatok a tényleges logisztikai költségeket jelenleg nem hárítják át teljes vagy kellő mértékben az ügyfelekre. A megfelelő helyi raktárhelyiségek szűkössége azt jelenti, hogy egyre inkább a nagy külső szolgáltatókra támaszkodnak majd. Egy másik alternatíva az áruk külföldi raktárakban való tárolása, ahol a bérek és a szállítási költségek alacsonyabbak. A Handelszeitung beszámolója szerint pedig az első kiskereskedők már el is kezdtek a szomszédos országokban logisztikai létesítményeket építeni.
Kapcsolódó cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >