Kevés a valódi innováció
Míg az elmúlt négy évben hét európai országban az új FMCG-termékek mintegy kétharmada valamely márka alatt jelent meg a piacon, a maradék egyharmadot a vezető kiskereskedők és diszkontok saját márkái adják – bár a diszkontok a termékinnovációk mindössze 7 százalékával a sor végén állnak, derül ki a GfK Hungária legfrissebb hírleveléből.
Az összes új termékből csupán 20 százalék jelent komoly innovációt (új márkát vagy almárkát). Minden más renováció, azaz létező termékek egyes jellemzőinek (színének, ízének, méretének) valamilyen változata.
Az innovációs viselkedés elemzésekor kiderül, hogy a valódi innovációknak a három piaci szereplő közötti megoszlása nem kiegyensúlyozott: az összes nagy innováció 23 százaléka jut a márkákra, és 17, illetve 11 százalék a vezető kiskereskedőkre és diszkontokra. Ebből is látszik, hogy a kiskereskedők sokkal inkább „várnak” a márkákra, ha jelentős újításról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Húshagyó kedv a virsliknél
Arra készülődnek a virslimárkák, hogy a vásárlókedv újbóli erősödésével visszaveszik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >