Kevés a valódi innováció
Míg az elmúlt négy évben hét európai országban az új FMCG-termékek mintegy kétharmada valamely márka alatt jelent meg a piacon, a maradék egyharmadot a vezető kiskereskedők és diszkontok saját márkái adják – bár a diszkontok a termékinnovációk mindössze 7 százalékával a sor végén állnak, derül ki a GfK Hungária legfrissebb hírleveléből.
Az összes új termékből csupán 20 százalék jelent komoly innovációt (új márkát vagy almárkát). Minden más renováció, azaz létező termékek egyes jellemzőinek (színének, ízének, méretének) valamilyen változata.
Az innovációs viselkedés elemzésekor kiderül, hogy a valódi innovációknak a három piaci szereplő közötti megoszlása nem kiegyensúlyozott: az összes nagy innováció 23 százaléka jut a márkákra, és 17, illetve 11 százalék a vezető kiskereskedőkre és diszkontokra. Ebből is látszik, hogy a kiskereskedők sokkal inkább „várnak” a márkákra, ha jelentős újításról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >