Kettéválik a Kraft Heinz: új korszak kezdődik az élelmiszeripari óriás történetében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 03. 09:35
🎧 Hallgasd a cikket:

Tíz évvel a 46 milliárd dolláros Kraft-Heinz fúziót követően a vállalat bejelentette, hogy működését két különálló cégbe szervezi. A döntés célja egyszerűsíteni a struktúrát és képessé válni a változó fogyasztói igényekre való hatékonyabb reagálásra.

Az első új vállalat a nedves ételízesítőkre, krémekre, fűszerekre és tartós ételekre koncentrál majd, olyan ikonikus márkákkal, mint a Heinz ketchup, a Philadelphia krémsajt és a Kraft Mac & Cheese. Éves bevétele megközelíti a 15 milliárd dollárt, de az új vezető kiléte egyelőre nem ismeretes – írja a Food Dive.

A másik cég az alapvető élelmiszer-márkákat fogja kezelni, mint az Oscar Mayer, Kraft Singles és Lunchables. Ezt az egységet a jelenlegi vezérigazgató, Carlos Abrams-Rivera irányítja majd, 10 milliárd dolláros éves bevétellel.

A Kraft Heinz az elmúlt évtizedben nehézségekkel küzdött: a feldolgozott élelmiszerek iránti kereslet csökkent, az infláció és az új GLP-1 gyógyszerek pedig visszafogták a fogyasztást. A cég részvényeinek értéke a 60%-ot esett a fúzió óta, és 2019-ben 15,4 milliárd dolláros leírást jelentettek be.

Miguel Patricio, az igazgatótanács elnöke szerint a jelenlegi struktúra túl bonyolult, és akadályozza a tőkehatékony működést, a szétválás pedig lehetőséget ad arra, hogy minden márka megkapja a megfelelő figyelmet és erőforrást.

A tranzakció 2026 második felében várható, és illeszkedik az iparági trendhez: a Kellogg 2023-ban, a Keurig Dr Pepper pedig nemrég jelentett be hasonló lépést. Warren Buffett, a fúzió egyik fő támogatója csalódottságát fejezte ki a döntés kapcsán, a Kraft Heinz részvényei ugyanakkor 5%-ot estek a bejelentés napján.

Kapcsolódó cikkeink