Kétszeres profitra tör Közép-Kelet-Európában a Tesco
A jelenlegi kétszeresére akarja növelni a Tesco közép-kelet-európai érdekeltségeinél a profitrátát, erre vonatkozó terveit szerdán ismertette a társaság.
A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervei szerint a térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások körének bővítésével.
A Tescónál már áprilisban, a tavalyi eredmények ismertetése kapcsán említést tettek arról, hogy a globális profitrátát a jelenlegi 12,9 százalékról 14,6 százalékra akarják növelni 2014/2015-ben, s ennek a tervnek fontos része a közép-kelet-európai régió jövedelmezőségének a javítása.
Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű TESCO áruházak számának növelését vették tervbe. Javíthatja a megtérülési mutatókat az áruházak következetesebb megtervezése, mert ezzel jelentősen csökkenthetők az építési költségek is. A társaságnál tervbe vették azt is, hogy a helyi termékek – például előrecsomagolt hús, állateledel, édesipari termékek – beszerzésének növelése mellett csökkentik a regionális logisztikai központok számát, várhatóan 22-ről 10-re.
A Tescónak Magyarországon Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Törökországban vannak áruházai a térségben. A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >