Kétszeres profitra tör Közép-Kelet-Európában a Tesco
A jelenlegi kétszeresére akarja növelni a Tesco közép-kelet-európai érdekeltségeinél a profitrátát, erre vonatkozó terveit szerdán ismertette a társaság.
A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervei szerint a térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások körének bővítésével.
A Tescónál már áprilisban, a tavalyi eredmények ismertetése kapcsán említést tettek arról, hogy a globális profitrátát a jelenlegi 12,9 százalékról 14,6 százalékra akarják növelni 2014/2015-ben, s ennek a tervnek fontos része a közép-kelet-európai régió jövedelmezőségének a javítása.
Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű TESCO áruházak számának növelését vették tervbe. Javíthatja a megtérülési mutatókat az áruházak következetesebb megtervezése, mert ezzel jelentősen csökkenthetők az építési költségek is. A társaságnál tervbe vették azt is, hogy a helyi termékek – például előrecsomagolt hús, állateledel, édesipari termékek – beszerzésének növelése mellett csökkentik a regionális logisztikai központok számát, várhatóan 22-ről 10-re.
A Tescónak Magyarországon Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Törökországban vannak áruházai a térségben. A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >