Kétszer több Magnum jégkrém készül Veszprémben
Fontos fejezetéhez érkezett az Unilever Magyarország Kft. veszprémi jégkrémgyárának bővítése. A több mint 10 milliárd forintos beruházás révén egy 3400 négyzetméteres gyártócsarnok épült fel, amelyben egy új, pálcikás Magnum jégkrémeket előállító gyártósor kapott helyet.
A gyártósort Navracsics Tibor területfejlesztésért és az uniós források felhasználásáért felelős tárca nélküli miniszter indította el a gyárcsarnokavató ünnepségen. A brit-holland anyavállalat egyik legkorszerűbb, stratégiai fontosságú európai gyártóközpontjában – ahol olyan, itthon és világszerte is jól ismert jégkrémmárkák készülnek, mint a Magnum, a Cornetto vagy a Carte d’Or – a befektetésnek köszönhetően az eddigi 80 millió literes éves gyártókapacitás 15 millió literrel bővül. A gyárcsarnokavató egyben születésnapi ünnepségnek is beillett, hiszen a veszprémi egység volt az Unilever első magyarországi gyára, amely kereken 30 évvel ezelőtt kezdte meg működését, akkor még csupán évi 5 millió literes kapacitással.
„Az Unilever vállalatcsoport Magyarországot kiemelt beruházási célpontnak és egyben európai gyártóbázisának tekinti. Ezt bizonyítja, hogy az Unilever 2020-ig 200 millió euró értékű beruházást valósított meg Magyarországon, a 2020 és 2025 közötti időszakban pedig további 100 millió invesztícióra került, illetve kerül sor, amelyek a veszprémi gyár mellett a nyírbátori háztartásvegyipari üzemünk fejlesztését is szolgálják. A veszprémi gyártókapacitás bővitése azért is vált különösen fontossá és aktuálissá, mert a piac Európában, a régióban és Magyarországon is évről-évre jelentősen nő. Hazánkban idén a jégkrémpiac értékben csaknem 30%-kal bővült, amihez mennyiségi növekedés is társult”
– mondta Brodár Szilvia, az Unilever közép-európai jégkrémüzletágának igazgatója.
„Ez a beruházás a dolgozóink elmúlt 30 évben végzett munkájának elismerése is, mert a veszprémi egység ez idő alatt stratégiai jelentőségű gyárrá nőtte ki magát a költséghatékony, korszerű technológiát alkalmazó termelésnek és a kiváló csapatmunkának köszönhetően. Gyárunk mára nem csak az Unilever európai térképére írta fel magát, hiszen az Egyesült Államokba és Ausztráliába is exportálunk jégkrémet”
– fogalmazott Tárkány-Szűcs Zoltán, az Unilever veszprémi gyárigazgatója. A saját erőből megvalósított veszprémi beruházást a Magnum jégkrémek iránt egyre növekvő európai fogyasztói igények tették szükségessé. A márka fontosságát jól mutatja, hogy a Magnum termékek adják az Unilever európai jégkrém-árbevételeinek közel egyharmadát. A fejlesztés révén világviszonylatban is egyedülálló technika érkezett Magyarországra. A gyártósoron percenként 720 pálcikás Magnum jégkrém készülhet, ezzel e termékcsalád gyártókapacitása a duplájára nő, ami tovább fokozza a veszprémi gyártóbázis hosszútávú versenyképességét.
Az idén Veszprémben közel 600 millió darab jégkrém készül, 2026-ra pedig a tervek szerint az üzem eléri az évi 110 millió literes éves kapacitást. Ennek érdekében alakították ki úgy a most átadott csarnokot, hogy ott helye legyen egy második gyártósornak is, amit előreláthatóan 2025-ben helyeznek üzembe, illetve fejlesztik majd a keverőüzemet is.
Kapcsolódó cikkeink
Elkészült a hazai Domestos-gyár 23 milliárdos beruházása
A második ütemben felépült automatizált magasraktár befejezésével elkészült az Unilever…
Tovább olvasom >A Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny 2021. évi díjazottjai
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) 2021-ben a 38.…
Tovább olvasom >Elkészült a hazai Domestos-gyár 17,5 milliárd forintos bővítésének első üteme
Befejeződött az Unilever Magyarország Kft. nyírbátori háztartásvegyipari üzemének mintegy 17,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >