Kétszer annyian vesznek élelmiszert az interneten, mint tavaly
2008-hoz képest megduplázódott azok száma, akik élelmiszert vásároltak az interneten, ugyanakkor a termék kézzelfoghatóságának hiánya még mindig sokakat visszatart ettől- derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös felméréséből.
A felmérés eredményei szerint a 2008-as adatokhoz képest jelentősen nőtt a napi fogyasztási termékek iránti kereslet az interneten: az elmúlt évben az online vásárlók 27 százaléka vett ilyen terméket a világhálón, míg 2007-ben ez az arány még csak 16 százalék volt.
A napi fogyasztási cikkek online vásárlása jellemzően három fő termékkategóriára, az illatszerekre, élelmiszerekre, valamint háztartási és vegyiárukra korlátozódik. Ugyan az előző évhez hasonlóan továbbra is a piperecikkek a legkeresettebbek, a piac bővülése elsősorban az élelmiszerek iránti kereslet növekedésének köszönhető: az ebbe a kategóriába tartozó termékeket vásárlók száma 2008-hoz képest megduplázódott.
Az internetes vásárlás előnyeként – hasonlóan más termékekhez – a napi fogyasztási cikkek esetében is leginkább a világháló nyújtotta kényelmet említették az e-vásárlók.
Ugyanakkor a megkérdezettek egynegyede az árak összehasonlíthatóságát, egytizede a gyorsaságot, a nagyobb választékot, valamint a termékjellemzők összehasonlíthatóságát emelte ki. A legjelentősebb hátrányként ugyanakkor a termékek kézzelfoghatóságának hiányát nevezték meg: a válaszadók kétharmada szerint ez a legfőbb akadálya a világhálón történő vásárlásnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo
A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >EU: Újra napirenden az „húsnevek” tiltása a növényi alapú termékeknél
Nem tágít az Európai Bizottság a húsra utaló kifejezések –…
Tovább olvasom >