Kétszáznál jár a Lipóti
Kétszázadik mintaboltját nyitotta meg a Lipóti Pékség Budapesten az Astoriánál. A társaság az elmúlt évben 16,5 százalékos növekedéssel 3,6 milliárd forint bevételt ért el. Az országos hálózatot fenntartó cég a következő évben 8 százalékos bővülésre számít, újabb magyarországi szakboltok megnyitásával és külföldi terjeszkedéssel is tervez.
„200 pékség, 7 üzem, 310 mázsa kenyér naponta” – ide jutott 22 év alatt a ma már országos pékséghálózatot működtető Lipóti Pékség. A Lipóti Pékség-hálózatot fenntartó vállalat, a Proteus Gold Kft. tulajdonosa, Tóth Péter József a budapesti Rákóczi úton, az Astoria közelében megnyitott kétszázadik szakbolt ünnepélyes átadásán közölte: a hálózat az utóbbi években dinamikusan növekedett, 2006-ban 3 szakbolttal indult a terjeszkedés, négy évvel ezelőtt már 120 egység volt, tavaly nyáron több mint 180, most pedig átadták a 200-ikat.
A kenyereit, péksüteményeit a hagyományos kézműves eljárásokat a legmodernebb technológiák ötvözésével előállító vállalat a múlt évben 3,6 milliárd forintos árbevétel mellett 370 millió forintos eredményt ért el, ami 16,5 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.
„A mostani átadással a hálózat is egy mérföldkőhöz érkezett” – fogalmazott a jubileumi üzletnyitásról Dr. Tóth Zoltán, a Proteus Gold Kft. ügyvezetője utalva arra, hogy a vállalat a közelmúltban uniós támogatás segítségével több mint 400 millió forintos beruházással korszerűsítette lipóti üzemét. Hozzátette: országszerte hét egységben, a két budapesti mellett a szomori, a kecskeméti, a tatabányai, a veszprémi és a lipóti sütőüzemben készülnek a kenyerek, péksütemények. Dr. Tóth Zoltán elmondta: „az üzleti terv szerint haladunk, minden évben 8 százalékos növekedést szeretnénk elérni, minden szegmensben. Hiszen azt valljuk, hogy ami nem növekszik, az előbb-utóbb csökken. A bővülésnek köszönhetően a jelenleg 1700 embernek munkát adó vállalkozásunk létszámában is növekedés lesz”.
A tavalyelőtt a tíz legjobb európai vállalkozás közé választott Lipóti Pékséget 1992-ben alapította Tóth Péter József, aki első kemencéjét a norvég fővárosból, Oslóból hozta, és a nagymamája lipóti házának egyik szobájában kezdett hagyományos eljárással, speciális kovász alkalmazásával kenyeret sütni. Eleinte a Szigetközben kínálta a kenyeret, majd a cég fokozatosan terjeszkedett, mára pedig országos pékséghálózattá nőtte ki magát, amely a jövőben külföldön, első körben Ausztriában kíván piacra lépni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >