Kétszázmilliós példányszámban jelenik meg az IKEA katalógus
1,2 millió példánnyal kezdődött meg Magyarországon augusztus 15-én az IKEA 2012-es katalógusának terjesztése. A katalógus 42 országban, 30 nyelven, 208 millió példányban jelenik meg.
A világ legnagyobb lakberendezési áruházláncának évente megjelenő kiadványa sokak szerint a globális vásárlói kultúra egyik legfontosabb szimbólumának számít, bizonyos szempontból pedig a karácsonnyal záruló őszi vásárlási időszak indításának is tekinthető. Az első IKEA katalógus 1951-ben jelent meg: egyes becslések szerint ez több mint háromszor annyit adnak ki belőle, mint amennyi Bibliát nyomtatnak évente.
Hivatalos információk szerint a katalógust teljes mértékben klórmentes papírra nyomtatják, és legalább 10-15%-ban tartalmaz újrahasznosított hulladékot. Nem használnak esőerdőkből származó fát, sem ősfát, és a felhasznált papír kb. 70%-a minősített erdőkből ered. Az egyes országok saját döntéseik alapján rendelik a számukra megfelelő mennyiséget, de a terjesztési lefedettséget tekintve közel azonos számokkal dolgoznak.
A katalógus terjesztése augusztus 15-én kezdődött. az online változat már elérhető az áruházlánc honlapján, illetve lapozható iPhone-on és Android készülékeken is – tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t Gerőcs Vendel, az IKEA regionális PR-menedzsere.
A kiadvány korlátozott számban online is rendelhető lesz szeptember 6-tól, szeptember 5-től pedig az áruházainkban is elérhető. Az áruházakban jelenleg már az új katalógus árai érvényesek.
Mint megtudtuk, világszinten 208 millió példányban, 30 nyelven, 42 országban jelent meg az IKEA 2012. évi katalógusa. Magyarországon 1,2 millió példány került-kerül kiadásra. Ez a katalóguskiadás és terjesztés költségeit tekintve optimális számnak mondható, az elmúlt években hazánkban nagyságrendileg hasonló példányszámban került terjesztésre.
Gerőcs Vendel kiemelte: nem minden IKEA Family- tag (az áruházlánc törzsvásárlói programjának résztvevői) kapja meg postán a katalógust, csak aki egyébként is az előzetesen összeállított terjesztési területen belül lakik. A többiek a honlapon, korlátozott számban online rendelhetik meg a saját példányukat. A hazai 1,2 millió példánynak szinte teljes egésze direkt (postaládai) terjesztésre kerül. A többi példány online rendelhető, illetve elérhető lesz az áruházakban.
„Az elmúlt 5 évben több mint 10%-kal csökkentettük árainkat Magyarországon. A jelenlegi világgazdasági körülményeket, a folyamatosan változó valutaárfolyamokat, valamint a nyersanyagárak drasztikus emelkedését tekintve éppen ezért idén jelentősen sikernek értékeljük, hogy a választékunk jelentős részét képező termékek esetében meg tudtuk tartani alacsony árainkat.” – tudtuk meg a PR-vezetőtől, aki szerint az IKEA árképzésénél továbbra is a legkedveltebb és a vásárlók otthonában legfontosabb szerepet betöltő termékcsoportokra, a konyhára, a nappalira és a hálószoba területére fókuszáltak.
Az áruházlánc a 2012-es gazdasági évben több mint 2000 új terméket mutat be. A Pénzcentrum.hu hosszas keresés után sem talált olyan terméket, amely drágább lenne az idei katalógusban, mint a tavalyiban ( ha Te találsz, írd meg nekünk: penzcentrum@penzcentrum.hu) . Valószínűsíthető azonban, hogy a korábbi évekhez hasonlóan több termék árát stratégiai okokból nem változtatták meg, még úgy sem, hogy az árak szinten tartása extra befektetést igényelt. Az áruházak termékeinek egy része pedig kimaradt a kiadványból.
Felmérések szerint 2009 óta lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe Magyarországon. Ezek jelentősége a korábbi évekhez képest továbbra is magas, ami a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.
Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik a postai úton érkező szórólapokból, és azok közül, akik kapnak postai úton érkező akciós újságot, minden negyedik vásárol az alapján. A tavalyi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják – derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 eredményeiből.
A legtöbb akciós újságot a diszkontok (például Aldi, Lidl) adják ki, őket követik a hipermarketek (Tesco, Auchan). 2010-ben az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban – összegezte tapasztalatait a GfK Leaflet Monitor 2011.
Először egy 2009-es év végi felmérésnél volt tapasztalható, hogy lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe. Ezek jelentősége a korábbi évekhez képest továbbra is magas, ami a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.
Jellemzően a nők, az idősebb korosztály tagjai, az alacsonyabb végzettséggel rendelkezők, a kis települések lakói, illetve a városi alsóközéposztály szegmensébe tartozók azok, akik vásárolnak is az akciós újságok alapján, míg a legkisebb érdeklődést a fiatalok, a felsőfokú végzettségűek, az egy fős háztartásban élők, illetve a fővárosi és Pest megyei lakosok mutatják a szórólapok iránt.
„Annak ellenére, hogy a postai úton érkezett szórólapok jelentősége csökkenni látszik, összességében az akciós újságok iránti érdeklődés növekedését mutatja, hogy az egy évvel korábbi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják” – mondta Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >