Nielsen: kétszázmilliárdért fogyott a háztartási vegyiáru és kozmetikum
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 200 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén január-augusztusban; 1 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve 4 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, egyik nyolchónapos időszakról a másikra.
– Átlag felett nőtt értékben a boltok bevétele, a legnagyobb forgalmú tíz termék közül öblítőből 5, mosogatószerből pedig 4 százalékkal – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Figyelemre méltó, hogy mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett az öblítő mellett a szappan, a konyhai törlőkendő, a dekor kozmetikum, valamint az egészségügyi betét bolti eladása, a húsz legnagyobb forgalmú kategória közül.
Hozzáteszi, hogy erősen koncentrált a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelme. Értékben mért forgalmának nagy részét, 66 százalékát a hipermarket és a drogéria csatorna bonyolítja le, a legutóbbi január-augusztusi időszak adatai szerint.Hipermarketben az átlagot jóval meghaladó piaci részesedésével a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül kiemelkedik a mosószer, az öblítő és a tusfürdő.Drogériában magas mutatót ért el a pelenka, dezodor és fogkrém piacrésze.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2012. január-
augusztus |
2013. január-
augusztus |
|
Hipermarket |
37 |
36 |
|
Szervezett kereskedelem nagy üzletei |
8 |
8 |
|
Diszkont |
12 |
11 |
|
Szervezett kereskedelem kis üzletei |
11 |
11 |
|
Önálló élelmiszerbolt |
3 |
4 |
|
Drogéria |
29 |
30 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >