Nielsen: kétszázmilliárdért fogyott a háztartási vegyiáru és kozmetikum

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 28. 12:32

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 200 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén január-augusztusban; 1 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve 4 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, egyik nyolchónapos időszakról a másikra.

– Átlag felett nőtt értékben a boltok bevétele, a legnagyobb forgalmú tíz termék közül öblítőből 5, mosogatószerből pedig 4 százalékkal – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Figyelemre méltó, hogy mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett az öblítő mellett a szappan, a konyhai törlőkendő, a dekor kozmetikum, valamint az egészségügyi betét bolti eladása, a húsz legnagyobb forgalmú kategória közül.

Hozzáteszi, hogy erősen koncentrált a háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelme. Értékben mért forgalmának nagy részét, 66 százalékát a hipermarket és a drogéria csatorna bonyolítja le, a legutóbbi január-augusztusi időszak adatai szerint.Hipermarketben az átlagot jóval meghaladó piaci részesedésével a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül kiemelkedik a mosószer, az öblítő és a tusfürdő.Drogériában magas mutatót ért el a pelenka, dezodor és fogkrém piacrésze.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus 2012. január-

augusztus

2013. január-

augusztus

Hipermarket

37

36

Szervezett kereskedelem nagy üzletei

8

8

Diszkont

12

11

Szervezett kereskedelem     kis üzletei

11

11

Önálló élelmiszerbolt

3

4

Drogéria

29

30

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Kapcsolódó cikkeink