Kétszámjegyű növekedések
Figyelemre méltóan nőtt a kereslet a grillkolbász iránt. Ugyanis értékben 30, mennyiségben pedig 31 százalékkal többet adtak el a boltokban 2014. március – 2015. február között, mint az előző hasonló időszak során. Így az éves piac 2 milliárd forinthoz közeledik, illetve csaknem eléri az 1000 tonnát.
Erősen koncentrált a kiskereskedelmi forgalom. Változott azonban a bolttípusok súlya. Érték szempontjából a forgalom kevesebb, mint felét, 44 százalékát a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek vitték el, a legutóbbi kumulált év alatt. Egy évvel korábban viszont még 49,9 százalékot tett ki a részesedésük.
Ezzel egy időben 12 százalékponttal, 48 százalékra emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméter közötti csatorna piacrésze.
A maradék 8 százalékon osztoznak a 400 négyzetméteres és kisebb boltok.
Négy hónapig tart a szezon, májustól augusztusig. Az átlagárak a kumulált év során hullámoztak
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >