Kétszámjegyű növekedés, megújult webshop, szakmai és vásárlói elismerések a Rossmann-nál
A tavaly 2,3 milliárd forintos eredményt felmutató Rossmann drogérialánc közel tíz százalékkal növelte árbevételét 2014-ben, és az idei évre is legalább két számjegyű, a piaci átlag feletti növekedést vár. Az idén megújult online drogériában pedig már több mint tízezer termék vásárolható meg, számos felhasználóbarát újítás mellett.
A Rossmann értékesítési stratégiájában kiemelt szerepet kap az online értékesítés is. A vásárlói igények folyamatos monitorozása alapján júliusban megújult a drogéria webshopja a fiatalabb célcsoport elvárásait is figyelembe véve. A mai trendekhez alkalmazkodva egy olyan átgondolt platformot biztosít vásárlóinak a Rossmann, amely fokozza a felhasználói élményt, amellett, hogy egy könnyen kezelhető, sok releváns információt tartalmazó fiatalos, trendi felülettel találkozunk.
„A teljes drogéria választékot lefedve, országos kiszállítással dolgozunk; a magyar piacon egyedülálló szolgáltatást nyújtva. A házhozszállítás mellett már több mint 2700 átvételi ponton (MOL töltőállomások, PostaPont) átvehető a rendelés.”- tette hozzá Varga Anita Ágnes a Rossmann Magyarország Kft. marketing vezetője.
A www.rossmann.hu oldalon már több mint tízezer áru vásárolható meg. A Rossmann analitikái alapján a shopban elsősorban hölgyek vásárolnak, de egyre nő a szolgáltatást igénybe vevő férfiak száma is. Korcsoport tekintetében az oldalt elsősorban a 25-34 éves korosztály használja, de a növekvő internet penetráció hatására az idősebb korosztály aktivitása is erősödött az elmúlt időszakban.
Szeptember 14.-én indul egy televíziós reklámkampány, ismét Árpa Attilával a főszerepben. A fiatalabb korosztályt célozva, külön számukra készült egy vírusfilm is, amely kizárólag a világhálón lesz elérhető. A videók azt boncolgatják, mire vágyik egy család. Az egyik reklámból azt is megtudhatjuk, vajon Árpa Attila mire vágyik.
A Rossmann márkaértéke a legerősebb
Értékes márka, hűséges vevők
A Rossmann Magyarország Kft.-t 2014-ben immár harmadszor értékelte a Nielsen által több országban évek óta rendszeresen elvégzett „Shopper Trends” kutatás, mely többek között az ún. bolti márkaérték indexet méri a következő kérdések alapján:
• melyik a kedvenc üzletlánca?
• melyiket ajánlaná másoknak is?
• mely üzletláncban kapható termékekért hajlandó árprémiumot fizetni?
• mely üzletlánc üzleteiért hajlandó távolabbra is utazni?
A Rossmann márkaértéke az elmúlt időszakban évről évre erősödött, tavaly pedig a kutatás alapján a legerősebb márkaértéket érte el a drogériák között.
A kutatás szerint a drogéria-vásárlók legfontosabb elvárásai a következők voltak:
• mindig legyen készleten, amire szükségük van,
• vonzó és érdekes promóciók, akciók,
• a termékek megérjék az árukat.
A felsorolt pontok mindegyikét a megkérdezettek a vizsgált versenykörnyezetből a Rossmannhoz kötik a leginkább. A kutatás alapján a legmagasabb arányú Lojalitási és Megtartási rátával (kipróbálók/ rendszeres vásárlók) is a Rossmann rendelkezik.
A kutatást 2014 októberében végezte a Nielsen, online megkérdezéssel, súlyozott mintavételi módszerrel, országos reprezentatív minta alapján.
A beszállítók szerint a Rossmann a legjobb partner
Az Advantage Report® ötvözi a kvantitatív és kvalitatív módszereket, annak érdekében, hogy átfogó képet nyújtson, hogyan vélekednek partnerei az adott vállalatról és hol vannak lehetőségek az üzleti együttműködés erősítésére.
Az üzleti kapcsolatok erősségét a program öt kulcs együttműködési terület vizsgálatával méri.
• üzleti kapcsolatok
• munkatársak / szervezet
• kategória / üzletfejlesztés
• kereskedelmi megvalósítás
• logisztika / ellátási lánc
A Rossmann Magyarország Kft. a 2014–es évben nemcsak összességében, hanem minden egyes kategóriában az első helyezést érte el a felmérésben részt vevő beszállítók szerint.
Az eredmény összhangban van a Rossmann több éve tartó töretlen fejlődésével és helyi piaci igényekre alapuló, állandóan megújuló, innovatív üzletfejlesztési politikájával.
Fesztivál Drogéria
A Kreativ.hu augusztusi online, olvasók körében készített közvélemény kutatása szerint a Rossmann márkamegjelenése volt a legjobb a Sziget Fesztiválon. A drogéria-lánc egy 25×25 m-es területen jelent meg, amelyen helyet kapott egy 100 m2-es medence, egy bár, egy zuhanyzó-részleg és egy teljesen felszerelt Rossmann drogéria is. A Sziget alatt naponta több ezer fesztiválozó látogatta meg a Rossmann szórakoztató paradicsomát, a medencében egyszerre százan bulizhattak, miközben Európa egyik legnagyobb habgépe percenként 250.000 liter habot fújt rájuk. Közel száz fős stáb dolgozott azon, hogy a Rossmann-szigeten nappal is önfeledten szórakozhassanak a vendégek, akik szerint ez volt az idei év egyik legszexibb márkamegjelenése a fesztiválon.
Társadalmi Felelősségvállalás
Idén a Rossmann nagyobb hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is. Négy szervezetet – a Semmelweis Egyetem I. sz. Gyermekgyógyászati Klinikát, a MRE Bethesda Gyermekkórházat, az Ágota Alapítványt és a Down Egyesületet – támogat összesen kétmillió forint értékben gyermekápolási és tisztítószerekkel, illetve szervezetenként ezer Jégkorszak plüssfigurát is ajándékoz, közel kilenc millió forint értékben.
December 6-án ismét megrendezik a Rossmann Mikulásfutás-t. Ebből az alkalomból a drogéria-lánc újra megszervezi a cipős-doboz akciót is.
Gazdasági adatok
A Rossmann Magyarország Kft. 2014-es évi árbevétele 52,1 milliárd forint volt, ez az előző évhez képest 9,6%-os növekedést jelent. A cég 2,3 milliárd forint eredményt realizált, ami közel 50%-os rekord növekedést mutat. A 2015-ös évre legalább kétszámjegyű, a piaci átlag feletti növekedést vár a drogéria, tehát továbbra is piacrészesedést nyer.
Kentaur márkamagazin
A Rossmann ingyenes Kentaur elnevezésű vásárlói magazinjának őszi száma szintén szeptember 14-én jelenik meg, 160.500 példányban és még színesebb tartalommal szórakoztatja majd az olvasókat. A magazin még több érdekes, fényképes interjút tartalmaz, továbbá iskolakezdési tippekkel, programajánlókkal és a gyermekneveléshez hasznos információkkal találkozhatnak az olvasók.
Kapcsolódó cikkeink
Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >