Kétszámjegyű növekedés értékben

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 08. 07. 09:42

Értékben 10 százalékkal emelkedett a sajt kiskereskedelmi forgalma az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, 2013. december – 2014. március között, és meghaladta a 28 milliárd forintot. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszerboltok, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.

PT_Sajt_Nielsen_graf_opt
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória közül húskészítmény és sör után a harmadik legnagyobb bevételt sajttal éri el az élelmiszer-kiskereskedelem. Erősen koncentrált a bolti eladása, bár a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése idén kisebb lett, az előző december–márciusi periódushoz viszonyítva.

A hipermarketek részaránya 37 százalékról 35-re csökkent. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 42-ről 43 százalékra emelkedett. Javult a 201–400 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója, és részesedésük az összes eladásból 7-ről 8 százalékra nőtt.

Sajtnál a gyártói márkák piacrésze – értéket tekintve – a tavalyelőtti 70 százalékról múlt évben 69 százalékra csökkent.

Tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerek esetében – hivatalos listaáron – 2013-ban kereken 96 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Sajtra 1,1 milliárd forint tévéreklámköltés jutott 2013-ban, szintén listaáron számolva; 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Kapcsolódó cikkeink