Kétszámjegyű növekedés értékben
Értékben 10 százalékkal emelkedett a sajt kiskereskedelmi forgalma az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, 2013. december – 2014. március között, és meghaladta a 28 milliárd forintot. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszerboltok, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória közül húskészítmény és sör után a harmadik legnagyobb bevételt sajttal éri el az élelmiszer-kiskereskedelem. Erősen koncentrált a bolti eladása, bár a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése idén kisebb lett, az előző december–márciusi periódushoz viszonyítva.
A hipermarketek részaránya 37 százalékról 35-re csökkent. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 42-ről 43 százalékra emelkedett. Javult a 201–400 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója, és részesedésük az összes eladásból 7-ről 8 százalékra nőtt.
Sajtnál a gyártói márkák piacrésze – értéket tekintve – a tavalyelőtti 70 százalékról múlt évben 69 százalékra csökkent.
Tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerek esetében – hivatalos listaáron – 2013-ban kereken 96 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Sajtra 1,1 milliárd forint tévéreklámköltés jutott 2013-ban, szintén listaáron számolva; 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >