Kétszámjegyű növekedés értékben
Értékben 10 százalékkal emelkedett a sajt kiskereskedelmi forgalma az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, 2013. december – 2014. március között, és meghaladta a 28 milliárd forintot. Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszerboltok, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória közül húskészítmény és sör után a harmadik legnagyobb bevételt sajttal éri el az élelmiszer-kiskereskedelem. Erősen koncentrált a bolti eladása, bár a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése idén kisebb lett, az előző december–márciusi periódushoz viszonyítva.
A hipermarketek részaránya 37 százalékról 35-re csökkent. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 42-ről 43 százalékra emelkedett. Javult a 201–400 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója, és részesedésük az összes eladásból 7-ről 8 százalékra nőtt.
Sajtnál a gyártói márkák piacrésze – értéket tekintve – a tavalyelőtti 70 százalékról múlt évben 69 százalékra csökkent.
Tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerek esetében – hivatalos listaáron – 2013-ban kereken 96 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Sajtra 1,1 milliárd forint tévéreklámköltés jutott 2013-ban, szintén listaáron számolva; 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >