Kétszámjegyű növekedés
Több mint 15 milliárd forint bevételt értek el a boltok jeges teával 2014. december–2015. november között, 13 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Mennyiség szempontjából plusz 14 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Más alkoholmentes szomjoltó italokhoz hasonlóan a jeges tea eladásában nagy szerepet játszanak a kisboltok. Az 51–200 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése 19 százalékról 20-ra emelkedett egyik kumulált évről a másikra. Az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteké pedig 16-ról 17 százalékra.
Így a jeges tea azon kevés kategóriák egyike, amelynél csökkent a kiskereskedelmi forgalom koncentrációja.
Jobb lett a gyártói márkák piaci pozíciója is. Az értékben mért eladásból ugyanis 88 százalékkal részesedtek tavaly, a mutató 1 százalékpont növekedést jelez 2014-hez viszonyítva.
A Nielsen Közönségmérés által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve 2 milliárd forintot ért el a listaáras költés tévéreklámra múlt évben, 25 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a cégek kevesebbet szoktak fizetni a listaárnál, mert abból a tévétársaságok általában kedvezményeket adnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >