Kétmillió megkeresés érkezett tavaly a Tourinform irodákhoz
Kétmillió megkeresés érkezett tavaly a Tourinform irodákhoz, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák 30 féle szolgáltatást nyújtanak országszerte 244 munkatárssal, 94 irodában – közölte az ügynökség az MTI-vel.
Az MTÜ tájékoztatása szerint a megkeresések száma a koronavírus-járvány miatt jelentősen lecsökkent. 2021-ben mindössze alig valamivel több mint egymillió volt, azonban 2022-ben már meghaladta a járvány előtti 2019-es 1,956 milliót is. A tavalyi teljesítmény azért is jelentős, mert az irodák száma 2019-ben még 109, tavaly 95 volt.
Az elmúlt évben az irodák közel egyharmada ért el 90 százalék feletti minősítést az MTÜ teljesítményértékelő rendszerében, köszönhetően a rendszeres képzéseknek – emelte ki az ügynökség.
A közleményben megemlítik: a május végi Országos Tourinform Találkozó kiemelt témája volt többek között, hogy a turisztikai főszezont felkészülten váró irodák több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban, így mára a helyi turizmus fontos szervezőerőivé, nélkülözhetetlen szereplőivé váltak.
A Tourinform hálózat több mint harmincféle szolgáltatással segíti a kirándulókat, irodáikban ajándéktárgyak, jegyértékesítés, csomagmegőrzés, kerékpár- és sporteszközbérlés, turisztikaikártya-értékesítés, mobiltelefon töltés, gyereksarok és akár kávézó is elérhető, és lepecsételik a Kajla-program útleveleit is. Emellett számos iroda tematikus túrákat is indít új szolgáltatásként.
A turisztikai szolgáltatások mellett az irodák részt vállalnak a turisztikai szereplők tájékoztatásában is, így az új, önkéntes turisztikai védjegyrendszert megismertető kampányban és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé nyújtott kötelező adatszolgáltatás támogatásában is – írták a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
MVI-konferencia a SIRHÁ-n
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás első napján – immár hagyományosan…
Tovább olvasom >Csaknem 1,2 milliárd forintból újult meg a Mátravasút
Mintegy 1,2 milliárd forint kormányzati támogatással, 2018-tól két ütemben újult…
Tovább olvasom >MTÜ: a legjobb tál különdíjával jutott tovább a magyar csapat a Bocuse d’Or európai válogatóján
Március 19-20-án a norvégiai Trondheim adott otthont a Bocuse d’Or…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >