Kétmilliárd forintból fejlesztenek a Pápai Hús Kft.-nél
Kétmilliárd forintból korszerűsödik a húsfeldolgozás és a csomagolás a Pápai Hús Kft.-nél. A tavaly megkezdett fejlesztés jövő év tavaszán zárul, melynek révén idén átlagosan mintegy huszonöt százalékkal nő a termelés – tájékoztatta kedden az MTI-t a cég ügyvezetője.
Szappanos Péter elmondta, hogy 55 új gépet és berendezést vásároltak, ezzel automatizálták és gyorsították a csomagolást, a termékek töltését, a hőkezelést, a szeletelést és a pépesítést.
A beruházás eredményeként idén sonkából és füstölt árukból 30 százalékkal, szalonnából 20 százalékkal nő a termelés, 2021-ben és 2022-ben pedig további évi 10 százalékkal termelnek majd többet.
A fejlesztésre fordított 2 milliárd forintból 750 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás – fűzte hozzá az ügyvezető.
A Pápai Hús Kft. fő tevékenysége a sertésvágás és darabolás, az előhűtött és fagyasztott hús előállítása, füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna gyártása.
A cég közel 700 főt foglalkoztat, beszállító partnerei révén pedig közvetve további mintegy 1800-2000 környékbeli lakosnak biztosít munkát. Legfontosabb partnerei a hazai élelmiszerláncok, a nemzetközi hiper- és szupermarketek, diszkontok. Legfontosabb exportpiacai az Amerikai Egyesült Államok, Szlovákia, Horvátország, Szerbia, Kanadába és a Dél-afrikai Köztársaság.
A cég 2018-as árbevétele 15,112 milliárd forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >