Kétmilliárd forintból fejlesztenek a Pápai Hús Kft.-nél
Kétmilliárd forintból korszerűsödik a húsfeldolgozás és a csomagolás a Pápai Hús Kft.-nél. A tavaly megkezdett fejlesztés jövő év tavaszán zárul, melynek révén idén átlagosan mintegy huszonöt százalékkal nő a termelés – tájékoztatta kedden az MTI-t a cég ügyvezetője.
Szappanos Péter elmondta, hogy 55 új gépet és berendezést vásároltak, ezzel automatizálták és gyorsították a csomagolást, a termékek töltését, a hőkezelést, a szeletelést és a pépesítést.
A beruházás eredményeként idén sonkából és füstölt árukból 30 százalékkal, szalonnából 20 százalékkal nő a termelés, 2021-ben és 2022-ben pedig további évi 10 százalékkal termelnek majd többet.
A fejlesztésre fordított 2 milliárd forintból 750 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás – fűzte hozzá az ügyvezető.
A Pápai Hús Kft. fő tevékenysége a sertésvágás és darabolás, az előhűtött és fagyasztott hús előállítása, füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna gyártása.
A cég közel 700 főt foglalkoztat, beszállító partnerei révén pedig közvetve további mintegy 1800-2000 környékbeli lakosnak biztosít munkát. Legfontosabb partnerei a hazai élelmiszerláncok, a nemzetközi hiper- és szupermarketek, diszkontok. Legfontosabb exportpiacai az Amerikai Egyesült Államok, Szlovákia, Horvátország, Szerbia, Kanadába és a Dél-afrikai Köztársaság.
A cég 2018-as árbevétele 15,112 milliárd forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >GKI: A kormány által támogatott nagyberuházások szétverik a helyi munkaerőpiacot
A magyar kormány az ország újraiparosításának részeként az elmúlt években…
Tovább olvasom >4000 milliárd forintnyi új beruházás érkezik hazánkba
A tavalyi a magyarországi gazdaságtörténet második legeredményesebb éve volt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >