Kétmilliárd forintból fejlesztenek a Pápai Hús Kft.-nél
Kétmilliárd forintból korszerűsödik a húsfeldolgozás és a csomagolás a Pápai Hús Kft.-nél. A tavaly megkezdett fejlesztés jövő év tavaszán zárul, melynek révén idén átlagosan mintegy huszonöt százalékkal nő a termelés – tájékoztatta kedden az MTI-t a cég ügyvezetője.
Szappanos Péter elmondta, hogy 55 új gépet és berendezést vásároltak, ezzel automatizálták és gyorsították a csomagolást, a termékek töltését, a hőkezelést, a szeletelést és a pépesítést.
A beruházás eredményeként idén sonkából és füstölt árukból 30 százalékkal, szalonnából 20 százalékkal nő a termelés, 2021-ben és 2022-ben pedig további évi 10 százalékkal termelnek majd többet.
A fejlesztésre fordított 2 milliárd forintból 750 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás – fűzte hozzá az ügyvezető.
A Pápai Hús Kft. fő tevékenysége a sertésvágás és darabolás, az előhűtött és fagyasztott hús előállítása, füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna gyártása.
A cég közel 700 főt foglalkoztat, beszállító partnerei révén pedig közvetve további mintegy 1800-2000 környékbeli lakosnak biztosít munkát. Legfontosabb partnerei a hazai élelmiszerláncok, a nemzetközi hiper- és szupermarketek, diszkontok. Legfontosabb exportpiacai az Amerikai Egyesült Államok, Szlovákia, Horvátország, Szerbia, Kanadába és a Dél-afrikai Köztársaság.
A cég 2018-as árbevétele 15,112 milliárd forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és…
Tovább olvasom >125 millió euró értékű megállapodást írt alá az Aldi és a Dawn Meats Írországban
Az Aldi Írország a múlt héten jelentette be, hogy 125…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >