Kétmilliárd dollárt fektet be a Syngenta a fenntartható mezőgazdaságba
Kétmilliárd dollárt fektet be a Syngenta a fenntartható mezőgazdaságba a következő öt évben – közölte a növényvédőszer- és vetőmaggyártó vállalat az MTI-vel.
A befektetéssel a Syngenta biztosítja a forrást új fenntarthatósági céljainak eléréséhez, miszerint a vállalat minden évben két új technológiai áttöréssel lép a piacra, csökkentve és ellensúlyozva ezekkel a mezőgazdaság hatását a klímaváltozásra, és elősegítve azt, hogy a világ élelmiszer-ellátása a bolygó környezeti korlátait figyelembe véve, fenntarthatóan valósuljon meg.
A fenntartható mezőgazdálkodást célzó kutatás-fejlesztési befektetés mellett a vállalat 2030-ra a felére csökkenti saját karbon-intenzitását, hozzájárulva ezzel a párizsi klímaegyezmény célkitűzésének megvalósulásához. A Syngenta ez irányú elkötelezettségét a Science Based Targets initiative (SBTi) hitelesítette és ellenőrzi.
A kétmilliárd dollárt olyan, egyértelmű előnyöket vagy technológia áttörést jelentő programokra fordítja a vállalat, amelyek előrelépést hoznak a mezőgazdaság fenntarthatóságában, például a földhasználat, a talaj egészsége, illetve az integrált növényvédelem terén. A vállalat évente tesz majd közzé független szervezet által ellenőrzött jelentést arról, hogy hogyan halad a célok teljesítésével.
A Syngenta svájci eredetű, bázeli székhelyű cég, többségi tulajdonosa 2017 óta a kínai Chem China vegyipari konszern. A világ több mint 90 országában van jelen, 28 ezer dolgozót foglalkoztat. A növényvédőszer-gyártó konszern árbevétele 2018-ban hét százalékkal, 13,5 milliárd dollárra nőtt.
A Syngenta Magyarországon a növényvédő szerek piacán, a szántóföldi vetőmagok nemesítésében, előállításában, forgalmazásában, valamint zöldségvetőmagok nemesítésében és forgalmazásában érdekelt. A nyilvános cégadatok szerint a Syngenta Magyarország Kft. árbevétele tavaly 56,5 milliárd forint volt, az egy évvel korábbihoz hasonlóan. Adózott nyeresége 775 millió forint volt az előző évi 711 millió forint után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5 tonnás termésátlaggal nyerte egy gazdálkodó a Syngenta napraforgó termésversenyét
Az idei évben 679 ezer hektáron termett Magyarországon napraforgó, az…
Tovább olvasom >A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >