Kétmilliárd dollárt fektet be a Syngenta a fenntartható mezőgazdaságba
Kétmilliárd dollárt fektet be a Syngenta a fenntartható mezőgazdaságba a következő öt évben – közölte a növényvédőszer- és vetőmaggyártó vállalat az MTI-vel.
A befektetéssel a Syngenta biztosítja a forrást új fenntarthatósági céljainak eléréséhez, miszerint a vállalat minden évben két új technológiai áttöréssel lép a piacra, csökkentve és ellensúlyozva ezekkel a mezőgazdaság hatását a klímaváltozásra, és elősegítve azt, hogy a világ élelmiszer-ellátása a bolygó környezeti korlátait figyelembe véve, fenntarthatóan valósuljon meg.
A fenntartható mezőgazdálkodást célzó kutatás-fejlesztési befektetés mellett a vállalat 2030-ra a felére csökkenti saját karbon-intenzitását, hozzájárulva ezzel a párizsi klímaegyezmény célkitűzésének megvalósulásához. A Syngenta ez irányú elkötelezettségét a Science Based Targets initiative (SBTi) hitelesítette és ellenőrzi.
A kétmilliárd dollárt olyan, egyértelmű előnyöket vagy technológia áttörést jelentő programokra fordítja a vállalat, amelyek előrelépést hoznak a mezőgazdaság fenntarthatóságában, például a földhasználat, a talaj egészsége, illetve az integrált növényvédelem terén. A vállalat évente tesz majd közzé független szervezet által ellenőrzött jelentést arról, hogy hogyan halad a célok teljesítésével.
A Syngenta svájci eredetű, bázeli székhelyű cég, többségi tulajdonosa 2017 óta a kínai Chem China vegyipari konszern. A világ több mint 90 országában van jelen, 28 ezer dolgozót foglalkoztat. A növényvédőszer-gyártó konszern árbevétele 2018-ban hét százalékkal, 13,5 milliárd dollárra nőtt.
A Syngenta Magyarországon a növényvédő szerek piacán, a szántóföldi vetőmagok nemesítésében, előállításában, forgalmazásában, valamint zöldségvetőmagok nemesítésében és forgalmazásában érdekelt. A nyilvános cégadatok szerint a Syngenta Magyarország Kft. árbevétele tavaly 56,5 milliárd forint volt, az egy évvel korábbihoz hasonlóan. Adózott nyeresége 775 millió forint volt az előző évi 711 millió forint után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >Hasznos funkcióval bővült a Nébih növényvédő szer-keresője
Nagy segítséget nyújthat a támogatást igénylő gazdálkodóknak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >