Kétharmados visszaesés a Heinekennél
Csökkentek a Heineken söreladásai az első negyedévben a járványügyi korlátozások miatt. Az eladások várható további csökkenése miatt a vállalat törölte is éves eredménytervét – olvasható a 444.hu-n.
Az első negyedévben a Heineken nyeresége az egy évvel korábbihoz képest 68 százalékkal 94 millió euróra csökkent. A Heineken az Anheuser Busch után a világ második legnagyobb söripari vállalata.
A holland Heineken az első negyedévben 51,6 millió hektoliter sört adott el, 2,1 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. Az üdítőitalokkal együtt a Heineken eladásai 3,9 százalékkal csökkentek. Csak márciusban 14 százalékkal kevesebb sört értékesített, mint egy évvel korábban. A forgalomcsökkenést a Heineken egyértelműen a vírusjárvány megfékezésére elrendelt szociális távolságtartó intézkedésekre vezeti vissza.
A söreladások a konszern minden piacán csökkentek. Egyes piacokon, például Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban a bolti söreladások emelkedtek ugyan, a vendéglátás forgalomcsökkenését azonban ez nem tudta kompenzálni. Néhány országban pedig, mint például Dél-Afrikában a sörgyártást is le kellett állítania a cégnek.
A második negyedévben az első negyedévinél is nagyobb mértékű forgalomcsökkenésre számít a Heineken. A cég várakozásai szerint a visszaesés a vírusjárvány miatt elrendelt korlátozások megszüntetése után is tartósnak bizonyul majd, de ennek mértékét még korai lenne felbecsülni.
A Heineken emiatt visszavonta idei eredmény előrejelzését. Az éves eredményt ugyanis a cég szerint a forgalomcsökkenés mellett egyéb, nehezen felbecsülhető tényezők is befolyásolni fogják, mint például a járvány által okozott gazdasági válság hatása az ügyfeleikre és beszállítóikra. Az év hátra lévő részében a Heineken a kiskereskedelmi láncok ellátására és az online értékesítésekre összpontosítja figyelmét. Csökkenti emellett működési költségeit, visszafogja fejlesztési beruházásait és szünetelteti a dolgozók felvételét.
A cég jelezte, hogy a féléves eredménybeszámolóban a hagyományokkal szakítva nem tesz osztalék javaslatot. Bejelentették egyúttal, hogy a vezetőség 2020-as bónuszát törölték. (444.hu, Czinkóczi Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >A Heineken megérkezett az MVM Dome-ba
Az elkövetkező három évben a legendás Heineken sör teszi még…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >