Kétezer tonna szilvát dolgoz fel a Tarpai Manufaktúra Kft.
Megkezdte a szilvafelvásárlást a Tarpai Manufaktúra Kft., amely kétezer tonna gyümölcsöt dolgoz fel az idén, és főzi a híres szatmári szilvalekvárt és szilvapálinkát – közölte a cég ügyvezető igazgatója szerdán az MTI-vel.
Váradi György elmondta: a Nemtudom és a Besztercei kék szilvafajtát vásárolják fel a környéken, ahol jó termést hoztak a szilvafák, bár a Nemtudom nevet viselő gyümölcsből, amiből a legzamatosabb pálinka készül, valamivel kevesebb termett a tavalyinál.
A kis cég az őszi feldolgozói szezonra bővítette a létszámát, így most tizenegyen dolgoznak a tarpai üzem lekvár- és gyümölcserjesztő, illetve pálinkafőző üstjei mellett.
Az ügyvezető igazgató kiemelte: az idén a cég 230-250 millió forint körüli árbevételt vár, tavalyhoz képest 10 százalékos termelés- és forgalomnövekedésre számít.
A múlt évben is hasonló mértékben nőtt az árbevétel, s végül 11 millió forint nyereséget ért el a Tarpai Manufaktúra Kft.
Váradi György tájékoztatása szerint a termékek több mint 80 százalékát – a tavalyihoz hasonlóan – az idén is az exportpiacokon értékesítik. A legnagyobb megrendelő változatlanul Németország, ahová az export 90 százaléka kerül a Tarpa márkanevet viselő termékekből.
A második legnagyobb európai megrendelő ország Szlovákia, ahol szintén nő a tarpai termékek iránti kereslet. A tarpai szilvalekvár megjelent az Egyesült Arab Emírségek piacán is, a legtöbb terméket Dubaj üzleteibe szállítják.
Az igazgató megjegyezte, hogy a belföldi piacon továbbra is stagnálást tapasztalnak, a kereslet a válság kezdete óta alacsony szintű.
Váradi György megemlítette: szeptember utolsó hétvégéjén az idén is megrendezik a tarpai Szatmár-Beregi Szilvanapokat, a gyümölcspárlatok és szilvás ételek hagyományőrző fesztiválját, amelynek keretében az új, különböző gyümölcsökből készült pálinkák versenyét szintén megtartják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >