Ketchuphiány lehet az USA-ban
Az elmúlt egy évben kialakult, elsődlegesen a koronavírus-járvány okán jelentkező termékhiányok a világ számos szektorát érintik. A legújabb hiánycikk a at amerikai piacon a ketchup, amelyre – a korlátozások ellenére is – egyre nagyobb mennyiségben tartanak a vendéglők és gyorséttermek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/04/ketchup.jpg)
Kép: Pixabay.com
Az Egyesült Államok egyik nagy élelmiszeripari vállalatát, az H. J. Heinz-t is elérte a világjárvány okozta globális termékhiány problémája, mivel túl nagy a kereslet az ételízesítő iránt, amit a cég nem képes ellátni. A hiány főleg az éttermekben megtalálható kisebb kiszerelésű termékeket érinti, a műanyag palackosokat kevésbé. A globálisan kedvelt márkának a ketchupjából olyan nagy étteremhálózatoknál van hiány, mint például a Long John Silver és a Texas Roadhouse – derül ki a The Wall Street Journal cikkéből.
A Kraft Heinz (anyavállalata a H. J. Heinz-nek) szóvivője nemrég azt nyilatkozta az USA Today-nek, hogy gőzerővel dolgoznak a készleteik növelésén, például úgy, hogy olyan gyártósorokat adnak a termeléshez, melyek révén 25 százalékkal növelni tudják termékeik mennyiségét, ÍGY ÖSSZESEN TÖBB, MINT 12 MILLIÁRD CSOMAGOT ÁLLÍTHATNAK ELŐ ÉVENTE.
Az egyébként is magas keresletet az is növelte, hogy az amerikai járványvédelmi központ (CDC) a többször használatos adagolók használatának mellőzését javasolta az éttermek számára.
Az CDC szóvivője elmondta:
Az éttermek kerüljék az újra felhasználható elemeket, például az étlapokat, ételízesítőket és minden egyéb élelmiszeredény használatát és megosztását. Az imént felsoroltak helyett használjanak eldobható vagy digitális menüket, egyszeri adagokat szolgáljanak fel az ételízesítőkből, valamint érintés nélküli szemeteseket helyezzenek el a vendéglőkben”
Kiderült az is, hogy a kisebb kiszerelések ára 13 százalékkal emelkedett 2020 januárja óta, viszont a többször használatos, tubusos változat ára csökkent.
A Kraft Heinz szóvivője elmondta, hogy a pandémia kitörésének kezdetén már látszódott, hogy a HÁZHOZSZÁLLÍTÁS FOGJA ÁTVENNI A VEZETŐ SZEREPET AZ ÉTTERMEKNÉL, EZÉRT AZOKNAK A TERMÉKEKNEK A GYÁRTÁSÁT RÉSZESÍTETTÉK ELŐNYBEN, MELYEKET AZ ÉTELKISZÁLLÍTÁSHOZ GYAKRAN FELHASZNÁLNAK.
Ezzel párhuzamosan a kevésbé népszerű termékek gyártását csökkentették, helyettük azokat állították elő, amelyek népszerűbbek, de még így sem képesek kielégíteni a keresletet. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >