Két százalékkal nő idén a világon a bortermelés, Olaszország a világelső
A világ bortermelése idén várhatóan két százalékkal 275,7 millió hektoliterre nő, a legjelentősebb termelő Olaszország lesz Franciaország és Spanyolország előtt – közölte szerdán a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) Párizsban.
A két évvel ezelőtti rekordtermelés és a tavalyi visszaesés után „2015-ben a bortermelés az erős átlagban foglal helyet” – olvasható a szervezet közleményében, amely 270,7 és 280,7 millió hektoliter közé várja az idei termelést, miután több ország, köztük Kína és Oroszország, a világ nyolcadik és 12. bortermelője még nem közölte az idei előrejelzéseit.
A dobogón Olaszország, amelyet tavaly megelőzött Franciaország, valószínűleg visszaveszi vezető helyét 48,9 millió hektoliterrel, amely 10 százalékos termelésnövekedést jelent. Franciaország 47,4 millió hektoliterrel került a második helyre, ez tavalyhoz képest egy százalékos növekedés, míg Spanyolországban 36,6 millió hektoliter bor várható idén, négy százalékkal kevesebb a tavalyinál.
A negyedik helyre az Egyesült Államok került 22,1 millió hektoliterrel, míg Argentína 12 százalékkal kevesebbet termelt idén, és 13,3 millió hektoliterrel szerepel a negyedik helyen, az újabb rekordot elért Chile előtt, ahol 23 százalékkal nőtt a termelés 12,8 millió hektoliterre.
Ausztráliában (12 millió hektoliter) és Dél-Afrikában (11,3 millió hektoliter) stabilizálódott a termelés, Új-Zélandon viszont 27 százalékkal esett vissza a megszokott 2,3 millió hektoliterre, a tavalyi rendkívülien gazdag termelést követően.
Európában szinte mindenhol nő a termelés a becslések szerint: Portugáliában 8, Romániában 9, Magyarországon 12, Ausztriában pedig 18 százalékkal. Csak Németország és Görögország jelzett visszaesést, az előbbi 4, míg az utóbbi 9 százalékkal.
A tavalyi évhez hasonlóan a szervezet szerint kielégítő a piaci egyensúly, és az idei termelés ki fogja elégíteni a fogyasztási, és az olyan ipari felhasználási borigényeket is, mint a brandy, az ecet vagy a vermut. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >