Két számjegyű növekedések a gépi mosogatószernél
Ahogyan terjednek a mosogatógépek, úgy változik a kézi és gépi mosogatószerek iránti kereslet is. Amíg a piacot domináló kézi szegmens kiskereskedelmi forgalma csökkent vagy stagnált, addig a gépi két számjegyű növekedést ért el. Többek között ezt tárta fel a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 2007-re vonatkozóan.Kézi mosogatószerre a boltok mennyiségi eladásaiból 88, értékben 70 százalék jutott tavaly. Az egyik mutató 2, a másik 4 százalékpontos csökkenést jelez az előző évhez képest. Ugyanennyi növekedést mutat a gépi mosogatószer múlt évi 12, illetve 30 százalékos részaránya.
Összességében a mosogatószerek piacmérete megközelítette a 9 milliárd forintot a múlt évben. Ezen belül a kézi szegmens eladása stagnált, a gépié viszont 22 százalékkal emelkedett.
Mennyiségben a kézi kiskereskedelmi forgalmánál 3 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen, a gépinél viszont 17 százalék növekedést.
A kereskedelmi márkák november–decemberi – értékben mért – 14 százalékos részaránya az eladásokból átlagosnak tekinthető. Ugyanekkora a hazai vegyiáru-forgalomból a saját márkák részesedése is.
Az átlagárak csak kismértékben emelkedtek. Egy kiszerelési egység kézi mosogatószerből átlagosan 220 forintba került november–decemberben; 3 százalékkal többe, mint egy évvel korábban.
Ugyanakkor gépi mosogatószerből egy kiszerelési egység átlagos fogyasztói ára 1061 forint volt, ami plusz 2 százalékot jelent.
Az értékesítés tovább koncentrálódott. A gépi mosogatószereknél a hipermarket részaránya értékben már 57, a kézi szegmensnél 29 százaléknál tart.
Mosogatószerek fogyasztói átlagárának alakulása az utóbbi időben.
Forint/kiszerelési egység
Szegmens 2005. 2006. 2007.
XI–XII. XI–XII. XI–XII.
Gépi 1074 1038 1061
Kézi 208 213 220
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >