Két osztályzatot javított környezetvédelmi minősítésén a Wizz Air

A CDP szervezete a világ legnagyobb környezetvédelmi adatbázisával rendelkezik. Az általuk kiosztott minősítéseket széles körben veszik alapul a karbonsemleges gazdaság irányába mutató döntések és befektetések meghozatalánál. A CDP éves rangsorában elért „B” osztályzat jelzi, hogy a Wizz Air átfogó stratégia mentén kezeli a fenntarthatóság kérdését.
A szervezet emellett a legmagasabb pontszámmal ismerte el a vállalat karbonsemlegesítésre irányuló kezdeményezéseit, kockázatkezelését és cégvezetését a Scope 1 és 2 kibocsátás-kategóriák esetében – írja közleményében a légitársaság.
A Wizz Air versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik, és elkötelezett amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását – írják. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.
A légitársaság fenntarthatósági stratégiájának kiemelten fontos elemei közé tartozik még a repülőgépflotta folyamatos megújítása, a működési hatékonyságra vonatkozó kezdeményezések és a fenntartható üzemanyagba történő beruházások.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >