Két magyar kkv is megkapta a GREEN BRANDS-minősítést
Február 26-án a GREEN BRANDS Hungary ünnepélyes keretek között átadta a Magyarországon elsőként GREEN BRANDS-elismerést nyert márkáknak a GREEN BRANDS-védjegy kétéves használatára feljogosító oklevelet.
A díjazottak között egy nagy nemzetközi kereskedelmi lánc, a Rossmann, két márkája, az enerBiO és az alterra, valamint a Frosch háztartási és a green care PROFESSIONAL ipari tisztítószer márka mellett, két magyar kkv, a Folprint Zöldnyomda Kft. és az INEST Nonprofit Kft. található. A sajtótájékoztatón a GREEN BRANDS-elismerésre a modern alumínium radiátorával aspiráló ALURAD Radiátor Invest Kft. is bemutatkozott.
A GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet Németország és Ausztria után tavaly nyáron kezdte meg működését Magyarországon. A GREEN BRANDS szigorú nemzetközi módszertan szerint értékeli a márkák fenntarthatósági teljesítményét, szoros együttműködésben az átfogó kritériumrendszert kidolgozó és a GREEN BRANDS Indexet megalkotó bécsi kutatóintézettel, a Sustainable Europe Research Institute-tal, valamint az auditokat végző – és a kritériumrendszer megalkotásában is részt vevő – szintén bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó céggel.
Németországban és Ausztriában a 2011-es indulás óta több mint 150 márka nyerte el a GREEN BRANDS-minősítést, és a Label-online, a német „Die Verbraucherinitiative e.V.” (Fogyasztók Egyesülete), a GREEN BRANDS-et a védjegyek közül a különösen ajánlott kategóriába sorolta.
Wiszkidenszky András, a GREEN BRANDS regionális igazgatója, az eseményen kiemelte, hogy a GREEN BRANDS Hungary különös hangsúlyt helyez a kis- és középvállalkozások minősítésére, kommunikációs támogatására, amelyeknek ezáltal lehetőségük nyílik márkájuk ismertségének és elismertségének növelésére.
A márkáknak három fázisból álló minősítésen kell átesniük.
Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik.
Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat az ALLPLAN szakértői értékelik, és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS-címre.
Zsűri-döntés – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A magyar nemzeti zsűriben a gazdaság élet, a média, a szakmai és állami szervezetek képviselői vesznek részt. Ez a testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést. A zsűri minden tagja vétójoggal bír.
A kitüntetett márkák képviselői, az elismerés átvételekor röviden kifejtették, miért tartják fontosnak a GREEN BRANDS védjegy megszerzését.
Kadlók Nelli PR Manager, Rossmann: „A drogéria piacon is egyre több a tudatos vásárló, aki natúr és bio termékeket keres. Az alterra és az enerBiO márkáink kiváló választ jelentenek ezekre a vevői igényekre. Nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a GREEN BRANDS is lehetőséget adott a megmérettetésre, és a magyar drogéria piac szereplői közül elsőként mi vehetjük át ezeket a díjakat. Fontos számunkra, hogy a GREEN BRANDS logó használatával még értékesebbé tehetjük az alterra és enerBiO márkáinkat.”
Burkus Tamás ügyvezető igazgató, FCB Hungary Zrt. (a Frosch forgalmazója Magyarországon): „Európában a Frosch márka már több mint harminc éve van jelen a környezetbarát háztartási tisztítószerek piacán. A német gyártó, a Werner & Mertz számára elsődleges szempont a termékfejlesztés és gyártás során egyaránt megvalósuló környezetvédelmi szemléletmód. Mindig öröm a márka számára, ha ennek a törekvésnek az eredményességét külső, független intézmények is elismerik. Annak külön örülünk, hogy Magyarországon az elsők között került a márka a GREEN BRANDS díjazottjai közé, és bízunk benne, hogy ezáltal még szélesebb körben tudjuk megismertetni a Frosch márkát és annak törekvéseit a magyar vásárlókkal is.”
Andreas Enderle kereskedelmi igazgató, CEE régió, Werner & Mertz: „A Werner & Mertz, egy innovatív, 151 éves családi vállalkozás, amely úttörő szerepet tölt be a környezetbarát és fenntartható üzletágban. Számunkra a fenntarthatóság nem egy modern hóbort, hanem egy élő céghagyomány. Mivel a GREEN BRANDS olyan termékeket értékel, mint a green care PROFESSIONAL is, amely környezetbarát a gyártásban és mindig a saját felelősségvállalásra való tekintettel jár el, természetes volt számunkra, hogy jelen legyünk.”
Szabó Attila ügyvezető igazgató, Folprint Zöldnyomda Kft.: „A Folprint Zöldnyomda Kft. hosszú évek óta sokat tesz annak érdekében, hogy környezeti szempontokból is fenntarthatóan működjön. Termékeink a lehető legnagyobb mértékben környezetkímélő anyagokkal és eljárásokkal készülnek. Kevés olyan hiteles díj, elismerés van Magyarországon, amely széles körben segít a környezettudatos szemléletünk megismertetésében. A GREEN BRANDS programot hitelesnek és értékesnek gondoljuk és ezért veszünk részt benne.”
Lakatos Sándor ügyvezető igazgató (INEST Nonprofit Kft.): „Az INEST Nonprofit Kft. számára kiemelten fontos a környezetünk védelme és általában véve az értékteremtés. A GREEN BRANDS által kínált kihívás lehetőség és egyben garancia is számunkra. Garancia és lehetőség arra, hogy éberek maradjunk, és szolgáltatásunkat folyamatosan magas színvonalon tudjuk tartani. Ha úgy tetszik ez a szó legnemesebb értelmében a minőség biztosítása.”
Tónay Szabina ügyvezető, ALURAD Radiátor Invest Kft.: A tavaly 50 éves jászboldogházi radiátorgyár (egykor a Lehel Hűtőgépgyár része) – amely az egyetlen ma még működő magyar gyártó – új tulajdonosa 2011 óta elkötelezett a környezetvédelem, a 21. századi új technológiák bevezetése mellett. Ennek eredményeként a 2015-ben megvalósult „zöld gyár” 100%-ban újrahasznosítható terméket állít elő, zéró környezeti terhelés mellett. A GREEN BRANDS programban való részvétellel hangsúlyozni szeretnénk, hogy az 50 éves magyar tradíciót hogyan gondoltuk újra a környezettudatosság jegyében.
A rendezvényen Lévai Gábor, a GREEN BRANDS Hungary ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy a szervezet GREEN BRANDS Akadémia néven műhelymunka-programot indít a kitüntetés iránt érdeklődő kis- és középvállalkozásoknak. A műhelymunkán egyebek között olyan témák kerülnek terítékre, mint a LOHAS fogyasztói réteg bemutatása, amelynek különösen fontos, hogy fenntartható módon előállított termékeket vásároljon, a GREEN BRANDS-minősítés és a márkaépítés összefüggéseinek áttekintése, valamint a GREEN BRANDS értékelési folyamatának bemutatása. A hat alkalomból álló GREEN BRANDS Akadémia március végén indul.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Tényleg a krízismenedzsment az üzleti világ legfontosabb készsége?
November közepén, egy a vállalati digitalizáció témában megtartott konferencián az…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >