Két kategóriában is elhozta a magyar DS Smith a csomagolóipar Oscarját
Elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa csomagolásáért díjazta a DS Smith-t e-kereskedelmi és szállítmányozási kategóriában a Csomagolási Világszövetség. A jövőtudatos vállalat megoldásai számos speciális elvárásnak kellett, hogy megfeleljenek, azonban a legnívósabb szakmai elismerés elnyerésével kimondható, hogy a magyar DS Smith csomagolástervezői a világ élvonalában vannak.
A Csomagolási Világszervezet 1970-ben hívta életre a WorldStar Awardsot, amellyel a legkiemelkedőbb csomagolás megoldásokat, innovációkat díjazzák globális szinten. A DS Smith munkáját idén három kategóriában négy díjjal ismerték el, a fejlesztések közül kettő magyar designerek munkája. Az elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa számára tervezett megoldásokat e-kereskedelemi és szállítmányozási csomagolások között választották a legjobbnak.
Az elmúlt időszakban számos kihívással szembesültek a piaci szereplők, így a csomagolások tervezésénél figyelembe kell venni a logisztikai költségek optimalizálását, a szállítás során jelentkező, ki nem töltött üres tér radikális csökkentését, a maximális termékvédelmet, a kicsomagolási élményt, továbbá az összetett ellátási láncokat érintő kritériumokat. Többek között ezeknek a feltételeknek kellett megfelelnie a kategóriagyőztes kerékpár és kültéri lámpa csomagolásának.
Az elektromos kerékpár esetében olyan csomagolást alkottak, amely képes a kicsomagolási élményt új szintre emelni. A dobozon található ízléses utasításoknak és praktikus kialakításnak köszönhetően egy mozdulattal nyitható ki a csomag. Az elülső oldalt kitárva könnyedén kigördíthető a kerékpár, és egyszerűen vissza is zárható a doboz, amennyiben visszaküldésre kerülne sor. A kerékpár súlya szintén fontos tényező volt a tervezés során, a designereknek modelltől függően legalább 18,2 kg-os teherrel kellett számolni. Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie. Az oldalajtók környékét különösen erősre tervezték – hogy a változó terhelésnek ellenálljon –, a termék pozicionálásáról hullámpapírlemez háromszögek gondoskodnak, a kiegészítők pedig külön kis boxban kaptak helyet. Ehhez a fenntarthatóságot kulcstényezőként kezelve, 100%-ban újrahasznosítható papírt használtak alapanyagként.
A szállítási csomagolási megoldások közül egy ipari lámpához készített, logisztikára optimalizált csomagolással tűnt ki a mezőnyből a DS Smith, és nyűgözte le a szakmai grémiumot. A hagyományos, ún. in-line technológiával előállítható doboz rendkívül találékony átalakításával a termékhez és a szállítmányozási specifikumokhoz teljes mértékben illeszkedő konstrukció született, ezáltal nem szükséges különleges eszközök beszerzése a gyártáshoz, ezzel elkerülték az ebből adódó esetleges többletköltségeket. A speciális, termék formájához illeszkedő doboz kialakításának köszönhetően nagymértékben csökkent a csomag magassága, a szállításhoz használt raklap mérete, így 33%-kal több termék helyezhető el egy raklapon, ami azt eredményezte, hogy 57%-kal nagyobb volumen szállítható egyszerre egy kamionnal.
„Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgozunk, felmérve igényeiket, az ellátási láncok sajátosságait, így alakítjuk ki fenntartható és innovatív csomagolási megoldásainkat. Ezek választ adnak a vásárlói elvárásokra, valamint a logisztikai, optimalizálási kihívásokra. Törekvéseink elismerése a szakmai zsűri által odaítélt két díj. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen szaktudású, kreatív és elkötelezett csomagolási stratégákkal segíthetjük vevőinket”
– mondja Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető, szubrégió vezető.
Kapcsolódó cikkeink
A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Átverések a netes vásárlások világában: tanulságos eset a Kockabolygóról és Kockavárosról
Az online vásárlás az elmúlt években egyre nehezebbé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >