Két kategóriában is elhozta a magyar DS Smith a csomagolóipar Oscarját
Elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa csomagolásáért díjazta a DS Smith-t e-kereskedelmi és szállítmányozási kategóriában a Csomagolási Világszövetség. A jövőtudatos vállalat megoldásai számos speciális elvárásnak kellett, hogy megfeleljenek, azonban a legnívósabb szakmai elismerés elnyerésével kimondható, hogy a magyar DS Smith csomagolástervezői a világ élvonalában vannak.
A Csomagolási Világszervezet 1970-ben hívta életre a WorldStar Awardsot, amellyel a legkiemelkedőbb csomagolás megoldásokat, innovációkat díjazzák globális szinten. A DS Smith munkáját idén három kategóriában négy díjjal ismerték el, a fejlesztések közül kettő magyar designerek munkája. Az elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa számára tervezett megoldásokat e-kereskedelemi és szállítmányozási csomagolások között választották a legjobbnak.
Az elmúlt időszakban számos kihívással szembesültek a piaci szereplők, így a csomagolások tervezésénél figyelembe kell venni a logisztikai költségek optimalizálását, a szállítás során jelentkező, ki nem töltött üres tér radikális csökkentését, a maximális termékvédelmet, a kicsomagolási élményt, továbbá az összetett ellátási láncokat érintő kritériumokat. Többek között ezeknek a feltételeknek kellett megfelelnie a kategóriagyőztes kerékpár és kültéri lámpa csomagolásának.
Az elektromos kerékpár esetében olyan csomagolást alkottak, amely képes a kicsomagolási élményt új szintre emelni. A dobozon található ízléses utasításoknak és praktikus kialakításnak köszönhetően egy mozdulattal nyitható ki a csomag. Az elülső oldalt kitárva könnyedén kigördíthető a kerékpár, és egyszerűen vissza is zárható a doboz, amennyiben visszaküldésre kerülne sor. A kerékpár súlya szintén fontos tényező volt a tervezés során, a designereknek modelltől függően legalább 18,2 kg-os teherrel kellett számolni. Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie. Az oldalajtók környékét különösen erősre tervezték – hogy a változó terhelésnek ellenálljon –, a termék pozicionálásáról hullámpapírlemez háromszögek gondoskodnak, a kiegészítők pedig külön kis boxban kaptak helyet. Ehhez a fenntarthatóságot kulcstényezőként kezelve, 100%-ban újrahasznosítható papírt használtak alapanyagként.
A szállítási csomagolási megoldások közül egy ipari lámpához készített, logisztikára optimalizált csomagolással tűnt ki a mezőnyből a DS Smith, és nyűgözte le a szakmai grémiumot. A hagyományos, ún. in-line technológiával előállítható doboz rendkívül találékony átalakításával a termékhez és a szállítmányozási specifikumokhoz teljes mértékben illeszkedő konstrukció született, ezáltal nem szükséges különleges eszközök beszerzése a gyártáshoz, ezzel elkerülték az ebből adódó esetleges többletköltségeket. A speciális, termék formájához illeszkedő doboz kialakításának köszönhetően nagymértékben csökkent a csomag magassága, a szállításhoz használt raklap mérete, így 33%-kal több termék helyezhető el egy raklapon, ami azt eredményezte, hogy 57%-kal nagyobb volumen szállítható egyszerre egy kamionnal.
„Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgozunk, felmérve igényeiket, az ellátási láncok sajátosságait, így alakítjuk ki fenntartható és innovatív csomagolási megoldásainkat. Ezek választ adnak a vásárlói elvárásokra, valamint a logisztikai, optimalizálási kihívásokra. Törekvéseink elismerése a szakmai zsűri által odaítélt két díj. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen szaktudású, kreatív és elkötelezett csomagolási stratégákkal segíthetjük vevőinket”
– mondja Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető, szubrégió vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >