Két kategóriában is elhozta a magyar DS Smith a csomagolóipar Oscarját
Elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa csomagolásáért díjazta a DS Smith-t e-kereskedelmi és szállítmányozási kategóriában a Csomagolási Világszövetség. A jövőtudatos vállalat megoldásai számos speciális elvárásnak kellett, hogy megfeleljenek, azonban a legnívósabb szakmai elismerés elnyerésével kimondható, hogy a magyar DS Smith csomagolástervezői a világ élvonalában vannak.

Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie
A Csomagolási Világszervezet 1970-ben hívta életre a WorldStar Awardsot, amellyel a legkiemelkedőbb csomagolás megoldásokat, innovációkat díjazzák globális szinten. A DS Smith munkáját idén három kategóriában négy díjjal ismerték el, a fejlesztések közül kettő magyar designerek munkája. Az elektromos kerékpár és ipari kültéri lámpa számára tervezett megoldásokat e-kereskedelemi és szállítmányozási csomagolások között választották a legjobbnak.
Az elmúlt időszakban számos kihívással szembesültek a piaci szereplők, így a csomagolások tervezésénél figyelembe kell venni a logisztikai költségek optimalizálását, a szállítás során jelentkező, ki nem töltött üres tér radikális csökkentését, a maximális termékvédelmet, a kicsomagolási élményt, továbbá az összetett ellátási láncokat érintő kritériumokat. Többek között ezeknek a feltételeknek kellett megfelelnie a kategóriagyőztes kerékpár és kültéri lámpa csomagolásának.
Az elektromos kerékpár esetében olyan csomagolást alkottak, amely képes a kicsomagolási élményt új szintre emelni. A dobozon található ízléses utasításoknak és praktikus kialakításnak köszönhetően egy mozdulattal nyitható ki a csomag. Az elülső oldalt kitárva könnyedén kigördíthető a kerékpár, és egyszerűen vissza is zárható a doboz, amennyiben visszaküldésre kerülne sor. A kerékpár súlya szintén fontos tényező volt a tervezés során, a designereknek modelltől függően legalább 18,2 kg-os teherrel kellett számolni. Az e-kereskedelmi szállítási útvonalon akár 25 érintési ponton is áthalad egy csomag, ezért igazán strapabírónak kell lennie. Az oldalajtók környékét különösen erősre tervezték – hogy a változó terhelésnek ellenálljon –, a termék pozicionálásáról hullámpapírlemez háromszögek gondoskodnak, a kiegészítők pedig külön kis boxban kaptak helyet. Ehhez a fenntarthatóságot kulcstényezőként kezelve, 100%-ban újrahasznosítható papírt használtak alapanyagként.
A szállítási csomagolási megoldások közül egy ipari lámpához készített, logisztikára optimalizált csomagolással tűnt ki a mezőnyből a DS Smith, és nyűgözte le a szakmai grémiumot. A hagyományos, ún. in-line technológiával előállítható doboz rendkívül találékony átalakításával a termékhez és a szállítmányozási specifikumokhoz teljes mértékben illeszkedő konstrukció született, ezáltal nem szükséges különleges eszközök beszerzése a gyártáshoz, ezzel elkerülték az ebből adódó esetleges többletköltségeket. A speciális, termék formájához illeszkedő doboz kialakításának köszönhetően nagymértékben csökkent a csomag magassága, a szállításhoz használt raklap mérete, így 33%-kal több termék helyezhető el egy raklapon, ami azt eredményezte, hogy 57%-kal nagyobb volumen szállítható egyszerre egy kamionnal.
„Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgozunk, felmérve igényeiket, az ellátási láncok sajátosságait, így alakítjuk ki fenntartható és innovatív csomagolási megoldásainkat. Ezek választ adnak a vásárlói elvárásokra, valamint a logisztikai, optimalizálási kihívásokra. Törekvéseink elismerése a szakmai zsűri által odaítélt két díj. Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen szaktudású, kreatív és elkötelezett csomagolási stratégákkal segíthetjük vevőinket”
– mondja Fekete Zsolt, DS Smith Packaging Hungary ügyvezető, szubrégió vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >