Két éves mélyponton a német üzleti hangulat
A vártnál nagyobb mértékben két éves mélypontra csökkent decemberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Decemberben 101,0 pontra csökkent a várt 101,8 pont helyett az előző havi 102,0 pontról az ifo üzleti hangulatindexe Németországban. A mutató már sorban a negyedik hónapja csökken és decemberi értéke két éves mélypontot jelent.
A felmérésbe bevont gazdasági szakemberek aktuális üzleti kondíciókról alkotott véleményét számszerűsítő mutató 107,7 pontra csökkent decemberben az előző havi 105,5 pontról. A hat hónapra előretekintő várakozásaikat számszerűsítő mutató pedig 97,3 pontra 98,7 pontról.
A hangulat a feldolgozóiparban romlott a legnagyobb mértékben, a mutató 14,8 pontra esett a novemberi 17,7 pontról. A szolgáltatóiparban 26,8 pontra csökkent a hangulati mutató 30,7 pontról, a kis- és nagykereskedelemben pedig 9,1 pontra 9,8 pontról. Az építőiparban nem változott, a novemberivel megegyező 29,6 pont lett a hangulatindex decemberben is.
Az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) már korábban csökkentette idei és jövő évi GDP-növekedési előrejelzését is, az idén eszerint 1,5 százalék, jövőre pedig 1,1 százalék lesz az előzőleg mindkét évre egyaránt kilátásban helyezett 1,9 százalék helyett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >