Két év alatt 126 milliót költött fejlesztésre a Biomed Kft.
A gyógynövényalapú krémeket és étrendkiegészítőket gyártó Biomed Kft. az utóbbi két évben 126 millió forintot költött fejlesztésekre – mondta Medgyesi Bálint ügyvezető igazgató pénteken, a beruházásokat bemutató eseményen a Nógrád megyei Egyházasdengelegen.
Közölte: elkészült egy készáru- és csomagoló raktár, egy új üzem, vásároltak egy számítógép-vezérlésű krémkeverő technológiai berendezést, valamint bővítették a telephely infrastruktúráját.
A cég, a 2011-ben végrehajtott beruházásaival együtt, az elmúlt három évben 208 millió forint értékben fejlesztett egyházasdengelegi telephelyén, ezekhez 30 millió forintos uniós és kormányzati támogatást nyertek – tette hozzá.
A 2000-ben alapított, igazolt minőségügyi rendszerekkel, tanúsítványokkal rendelkező Biomed Kft. 23 termékkel van jelen a magyarországi piacon. Napi 500 kilogramm krémet állítanak elő, és évi egymillió tubusnyi terméket forgalmaznak.
Medgyesi Bálint közölte: a cég árbevétele tavaly 300 millió forint volt, az idei várhatóan 340 millió forint lesz. A kft. átlagosan 15 embert foglalkoztat.
A 2013-as adatokkal számolva a Biomed Kft.-nél az egy főre jutó termelési érték bruttó 20,245 millió, míg – levonva a beszerzett alapanyagok és az igénybevett szolgáltatások értékét – az egy főre eső hozzáadott érték 6,2 millió forint volt – ismertette az igazgató. Összehasonlításul elmondta, hogy 2013-ban az utóbbi érték a magyar tulajdonú, Magyarországon működő cégeknél 4,4 millió forint volt, míg egy uniós hátterű cégnél 9,9 millió, a nem uniós tulajdonú cégeknél, például egy amerikai vállalatnál pedig 11,2 millió forintot tett ki.
Becsó Zsolt fideszes országgyűlési képviselő, a Nógrád megyei önkormányzat elnöke az ünnepségen elmondta, a piacképes termékkel rendelkező magyar cégek jelentős támogatásokat nyerhetnek el a megnyíló új európai uniós forrásokból. Hozzátette: amit a Biomed Kft. tudatos, végiggondolt munkával elért, az a kezdő és működő cégek számára is minta lehet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >