Két és fél éves mélypontra esett a francia fogyasztók bizalma
A várt stagnálás helyett több mint két éve a legalacsonyabb szintre esett szeptemberben a fogyasztói bizalmi index Franciaországban – közölte a nemzeti statisztikai hivatal.
Az Insee szeptemberi fogyasztói bizalomindexe 94 pont lett, 2016 áprilisa óta a legalacsonyabb, az augusztusi 96 pont után. Az augusztusi adatot az Insee 97 pontról 96 pontra korrigálta szerdán.
A mutató januárban még 104 ponton állt.
A megkérdezettek kevésbé voltak derűlátóak pénzügyi helyzetük kilátásait tekintve, jelentősen csökkent azok száma, akik szerint a következő 12 hónapban javul az életminőségük. Eközben felerősödött az a vélekedés, hogy a következő 12 hónapban emelkednek a fogyasztói árak.
A francia kormány a napokban bemutatott jövő évi költségvetési tervében 1,7 százalékos gazdasági növekedéssel számol a tavalyi 1,9 százalék után, ami hat éve a legnagyobb volt.
A kormány úgy döntött, hogy a gazdaság élénkítése és új munkahelyek létrehozása céljából 24,8 milliárd euróval csökkenti jövőre a vállalati és a lakossági adókat.
Franciaországban csak lassan csökken a munkanélküliség. A ráta júniusban 8,7 százalék volt, az első negyedévben 9,2 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >