Két és fél éves mélypontnál a fogyasztói hangulat Németországban
Két és fél éves mélypontra csökkent a GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK kedden közzétett kimutatása szerint a fogyasztói hangulatindex augusztusra vonatkozóan 9,7 pontra, közel két és fél éves mélypontra csökkent a júliusi 9,8 pontról. A mutató augusztusi értéke 2017 áprilisa óta a legalacsonyabb lett.
A felmérés megállapítása szerint a lakosság költekezési hajlandóságát a lassuló konjunktúra jelei fogják vissza, bár a kedvező munkaerőpiaci helyzetnek köszönhetően saját jövedelmi kilátásaikat továbbra is optimistán ítélik meg. A munkahely elvesztésének kockázata csak néhány ágazatban aggasztja az alkalmazottakat.
A mutató összetevői közül a konjunkturális várakozásokat számszerűsítő érték 2015 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent elsősorban a világgazdaság lassulása, a világkereskedelmi ellentétek éleződése miatt. Az erősen exportorientált ágazatokban, az autóiparban és beszállítóinál ezért erősödött is az aggodalom a munkahelyek elvesztése miatt.
A jövedelmi várakozások azonban összességében javultak, a mutató 5,3 ponttal 50,8 pontra emelkedett.
A GfK megítélése szerint a belföldi fogyasztás, a német gazdasági növekedés egyik legnagyobb támasza az idén 1,5 százalékkal növekszik a tavalyi 1,1 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >