Két és fél éves mélypontnál a fogyasztói hangulat Németországban
Két és fél éves mélypontra csökkent a GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK kedden közzétett kimutatása szerint a fogyasztói hangulatindex augusztusra vonatkozóan 9,7 pontra, közel két és fél éves mélypontra csökkent a júliusi 9,8 pontról. A mutató augusztusi értéke 2017 áprilisa óta a legalacsonyabb lett.
A felmérés megállapítása szerint a lakosság költekezési hajlandóságát a lassuló konjunktúra jelei fogják vissza, bár a kedvező munkaerőpiaci helyzetnek köszönhetően saját jövedelmi kilátásaikat továbbra is optimistán ítélik meg. A munkahely elvesztésének kockázata csak néhány ágazatban aggasztja az alkalmazottakat.
A mutató összetevői közül a konjunkturális várakozásokat számszerűsítő érték 2015 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent elsősorban a világgazdaság lassulása, a világkereskedelmi ellentétek éleződése miatt. Az erősen exportorientált ágazatokban, az autóiparban és beszállítóinál ezért erősödött is az aggodalom a munkahelyek elvesztése miatt.
A jövedelmi várakozások azonban összességében javultak, a mutató 5,3 ponttal 50,8 pontra emelkedett.
A GfK megítélése szerint a belföldi fogyasztás, a német gazdasági növekedés egyik legnagyobb támasza az idén 1,5 százalékkal növekszik a tavalyi 1,1 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >