Két és fél éves mélypontnál a fogyasztói hangulat Németországban
Két és fél éves mélypontra csökkent a GfK gazdaságkutató intézet augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.
A GfK kedden közzétett kimutatása szerint a fogyasztói hangulatindex augusztusra vonatkozóan 9,7 pontra, közel két és fél éves mélypontra csökkent a júliusi 9,8 pontról. A mutató augusztusi értéke 2017 áprilisa óta a legalacsonyabb lett.
A felmérés megállapítása szerint a lakosság költekezési hajlandóságát a lassuló konjunktúra jelei fogják vissza, bár a kedvező munkaerőpiaci helyzetnek köszönhetően saját jövedelmi kilátásaikat továbbra is optimistán ítélik meg. A munkahely elvesztésének kockázata csak néhány ágazatban aggasztja az alkalmazottakat.
A mutató összetevői közül a konjunkturális várakozásokat számszerűsítő érték 2015 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent elsősorban a világgazdaság lassulása, a világkereskedelmi ellentétek éleződése miatt. Az erősen exportorientált ágazatokban, az autóiparban és beszállítóinál ezért erősödött is az aggodalom a munkahelyek elvesztése miatt.
A jövedelmi várakozások azonban összességében javultak, a mutató 5,3 ponttal 50,8 pontra emelkedett.
A GfK megítélése szerint a belföldi fogyasztás, a német gazdasági növekedés egyik legnagyobb támasza az idén 1,5 százalékkal növekszik a tavalyi 1,1 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >