Késések és fennakadások a csomagküldésben: veszélyben a karácsonyi csúcsidőszak?
A hazai csomagszállító piacon egyre több probléma merül fel, amelyek miatt a vásárlók panaszkodnak a szolgáltatások minőségére – írja a Pénzcentrum.
Az utóbbi hetekben számos ügyfél számolt be arról, hogy a Sameday szolgáltatásainál késéseket tapasztalt, akár egy hónapos késlekedéssel is szembesült. Az easybox csomagautomaták túltelítettsége miatt az ügyfélszolgálat képtelen megjósolni, hogy mikor kerülhetnek sorra ezek a csomagok, ami különösen aggasztó a közelgő karácsonyi szezon előtt. Több vásárló jelezte, hogy a problémára alternatív megoldásokat kínáltak volna, például a csomag más automatába történő áthelyezését, de a cég eddig erre nem tudott érdemben reagálni.
A szolgáltatások színvonalának csökkenése nem csak a Sameday-nél, hanem a Packeta hálózatában is érezhető. A Packeta esetében a Temu és a Vinted megrendeléseinek növekedése okozta a fennakadásokat, amelyek miatt hetekig vesztegelnek a csomagok. Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyarországi csomagküldő szolgáltatások számos kihívással néznek szembe. A helyzetet súlyosbítja, hogy március óta minden webáruháznak kötelező az MPL-t is ajánlania, ami még tovább növeli a versenyt a szolgáltatók között.
A csomagszállítási szektorban tapasztalható nehézségek – az emelkedő költségek, az erőforrások hiánya, valamint a szabályozások változásai – mind hozzájárulnak a fennakadásokhoz. A vásárlói elégedetlenség, a romló ügyfélszolgálati minőség és az állandó csomagkésések tükrében felmerül a kérdés: vajon a csomagküldő cégek képesek lesznek-e megbirkózni a karácsonyi csúcsforgalommal, vagy súlyosabb krízisekkel is szembesülhetnek a közeljövőben? A következő hetek döntő fontosságúak lesznek a szektor jövője szempontjából, és a vásárlók talán kénytelenek lesznek mérlegelni, hogy érdemes-e az online vásárlást választani a zsúfolt ünnepi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Egészségkárosító szépségápolási termékek? A szakértők figyelmeztetnek a Temu veszélyeire
Az internetes vásárlás világa továbbra is hódít, és a Temu,…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Új ügyvezető igazgató a Coca-Cola HBC Magyarország élén
Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot…
Tovább olvasom >