Késések és fennakadások a csomagküldésben: veszélyben a karácsonyi csúcsidőszak?
A hazai csomagszállító piacon egyre több probléma merül fel, amelyek miatt a vásárlók panaszkodnak a szolgáltatások minőségére – írja a Pénzcentrum.
Az utóbbi hetekben számos ügyfél számolt be arról, hogy a Sameday szolgáltatásainál késéseket tapasztalt, akár egy hónapos késlekedéssel is szembesült. Az easybox csomagautomaták túltelítettsége miatt az ügyfélszolgálat képtelen megjósolni, hogy mikor kerülhetnek sorra ezek a csomagok, ami különösen aggasztó a közelgő karácsonyi szezon előtt. Több vásárló jelezte, hogy a problémára alternatív megoldásokat kínáltak volna, például a csomag más automatába történő áthelyezését, de a cég eddig erre nem tudott érdemben reagálni.
A szolgáltatások színvonalának csökkenése nem csak a Sameday-nél, hanem a Packeta hálózatában is érezhető. A Packeta esetében a Temu és a Vinted megrendeléseinek növekedése okozta a fennakadásokat, amelyek miatt hetekig vesztegelnek a csomagok. Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyarországi csomagküldő szolgáltatások számos kihívással néznek szembe. A helyzetet súlyosbítja, hogy március óta minden webáruháznak kötelező az MPL-t is ajánlania, ami még tovább növeli a versenyt a szolgáltatók között.
A csomagszállítási szektorban tapasztalható nehézségek – az emelkedő költségek, az erőforrások hiánya, valamint a szabályozások változásai – mind hozzájárulnak a fennakadásokhoz. A vásárlói elégedetlenség, a romló ügyfélszolgálati minőség és az állandó csomagkésések tükrében felmerül a kérdés: vajon a csomagküldő cégek képesek lesznek-e megbirkózni a karácsonyi csúcsforgalommal, vagy súlyosabb krízisekkel is szembesülhetnek a közeljövőben? A következő hetek döntő fontosságúak lesznek a szektor jövője szempontjából, és a vásárlók talán kénytelenek lesznek mérlegelni, hogy érdemes-e az online vásárlást választani a zsúfolt ünnepi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >