Késések és fennakadások a csomagküldésben: veszélyben a karácsonyi csúcsidőszak?
A hazai csomagszállító piacon egyre több probléma merül fel, amelyek miatt a vásárlók panaszkodnak a szolgáltatások minőségére – írja a Pénzcentrum.
Az utóbbi hetekben számos ügyfél számolt be arról, hogy a Sameday szolgáltatásainál késéseket tapasztalt, akár egy hónapos késlekedéssel is szembesült. Az easybox csomagautomaták túltelítettsége miatt az ügyfélszolgálat képtelen megjósolni, hogy mikor kerülhetnek sorra ezek a csomagok, ami különösen aggasztó a közelgő karácsonyi szezon előtt. Több vásárló jelezte, hogy a problémára alternatív megoldásokat kínáltak volna, például a csomag más automatába történő áthelyezését, de a cég eddig erre nem tudott érdemben reagálni.
A szolgáltatások színvonalának csökkenése nem csak a Sameday-nél, hanem a Packeta hálózatában is érezhető. A Packeta esetében a Temu és a Vinted megrendeléseinek növekedése okozta a fennakadásokat, amelyek miatt hetekig vesztegelnek a csomagok. Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyarországi csomagküldő szolgáltatások számos kihívással néznek szembe. A helyzetet súlyosbítja, hogy március óta minden webáruháznak kötelező az MPL-t is ajánlania, ami még tovább növeli a versenyt a szolgáltatók között.
A csomagszállítási szektorban tapasztalható nehézségek – az emelkedő költségek, az erőforrások hiánya, valamint a szabályozások változásai – mind hozzájárulnak a fennakadásokhoz. A vásárlói elégedetlenség, a romló ügyfélszolgálati minőség és az állandó csomagkésések tükrében felmerül a kérdés: vajon a csomagküldő cégek képesek lesznek-e megbirkózni a karácsonyi csúcsforgalommal, vagy súlyosabb krízisekkel is szembesülhetnek a közeljövőben? A következő hetek döntő fontosságúak lesznek a szektor jövője szempontjából, és a vásárlók talán kénytelenek lesznek mérlegelni, hogy érdemes-e az online vásárlást választani a zsúfolt ünnepi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >