Késések és fennakadások a csomagküldésben: veszélyben a karácsonyi csúcsidőszak?
A hazai csomagszállító piacon egyre több probléma merül fel, amelyek miatt a vásárlók panaszkodnak a szolgáltatások minőségére – írja a Pénzcentrum.
Az utóbbi hetekben számos ügyfél számolt be arról, hogy a Sameday szolgáltatásainál késéseket tapasztalt, akár egy hónapos késlekedéssel is szembesült. Az easybox csomagautomaták túltelítettsége miatt az ügyfélszolgálat képtelen megjósolni, hogy mikor kerülhetnek sorra ezek a csomagok, ami különösen aggasztó a közelgő karácsonyi szezon előtt. Több vásárló jelezte, hogy a problémára alternatív megoldásokat kínáltak volna, például a csomag más automatába történő áthelyezését, de a cég eddig erre nem tudott érdemben reagálni.
A szolgáltatások színvonalának csökkenése nem csak a Sameday-nél, hanem a Packeta hálózatában is érezhető. A Packeta esetében a Temu és a Vinted megrendeléseinek növekedése okozta a fennakadásokat, amelyek miatt hetekig vesztegelnek a csomagok. Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyarországi csomagküldő szolgáltatások számos kihívással néznek szembe. A helyzetet súlyosbítja, hogy március óta minden webáruháznak kötelező az MPL-t is ajánlania, ami még tovább növeli a versenyt a szolgáltatók között.
A csomagszállítási szektorban tapasztalható nehézségek – az emelkedő költségek, az erőforrások hiánya, valamint a szabályozások változásai – mind hozzájárulnak a fennakadásokhoz. A vásárlói elégedetlenség, a romló ügyfélszolgálati minőség és az állandó csomagkésések tükrében felmerül a kérdés: vajon a csomagküldő cégek képesek lesznek-e megbirkózni a karácsonyi csúcsforgalommal, vagy súlyosabb krízisekkel is szembesülhetnek a közeljövőben? A következő hetek döntő fontosságúak lesznek a szektor jövője szempontjából, és a vásárlók talán kénytelenek lesznek mérlegelni, hogy érdemes-e az online vásárlást választani a zsúfolt ünnepi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
A hamisításokkal kapcsolatban kér információt az Európai Bizottság a Temutól
Az Európai Bizottság további információkat követel a Temu kínai platformtól,…
Tovább olvasom >Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok…
Tovább olvasom >Változások az Auchan Magyarországnál
Október elsejétől Kiss Emőke az Auchan e-commerce vezetője. A szakember…
Tovább olvasom >További cikkeink
UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >Új funkcióval bővül a SZÉP-kártya: felhasználható lakásfelújításra is
A kormány szerdai bejelentése szerint a SZÉP-kártya új felhasználási lehetőséggel…
Tovább olvasom >Nagy István: az élelmiszerpazarlás megelőzése közös feladatunk
Az élelmiszerpazarlás megelőzésével, tudatos vásárlással mindenki sokat tehet a bolygóért…
Tovább olvasom >