Késések és fennakadások a csomagküldésben: veszélyben a karácsonyi csúcsidőszak?
A hazai csomagszállító piacon egyre több probléma merül fel, amelyek miatt a vásárlók panaszkodnak a szolgáltatások minőségére – írja a Pénzcentrum.
Az utóbbi hetekben számos ügyfél számolt be arról, hogy a Sameday szolgáltatásainál késéseket tapasztalt, akár egy hónapos késlekedéssel is szembesült. Az easybox csomagautomaták túltelítettsége miatt az ügyfélszolgálat képtelen megjósolni, hogy mikor kerülhetnek sorra ezek a csomagok, ami különösen aggasztó a közelgő karácsonyi szezon előtt. Több vásárló jelezte, hogy a problémára alternatív megoldásokat kínáltak volna, például a csomag más automatába történő áthelyezését, de a cég eddig erre nem tudott érdemben reagálni.
A szolgáltatások színvonalának csökkenése nem csak a Sameday-nél, hanem a Packeta hálózatában is érezhető. A Packeta esetében a Temu és a Vinted megrendeléseinek növekedése okozta a fennakadásokat, amelyek miatt hetekig vesztegelnek a csomagok. Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján úgy tűnik, a magyarországi csomagküldő szolgáltatások számos kihívással néznek szembe. A helyzetet súlyosbítja, hogy március óta minden webáruháznak kötelező az MPL-t is ajánlania, ami még tovább növeli a versenyt a szolgáltatók között.
A csomagszállítási szektorban tapasztalható nehézségek – az emelkedő költségek, az erőforrások hiánya, valamint a szabályozások változásai – mind hozzájárulnak a fennakadásokhoz. A vásárlói elégedetlenség, a romló ügyfélszolgálati minőség és az állandó csomagkésések tükrében felmerül a kérdés: vajon a csomagküldő cégek képesek lesznek-e megbirkózni a karácsonyi csúcsforgalommal, vagy súlyosabb krízisekkel is szembesülhetnek a közeljövőben? A következő hetek döntő fontosságúak lesznek a szektor jövője szempontjából, és a vásárlók talán kénytelenek lesznek mérlegelni, hogy érdemes-e az online vásárlást választani a zsúfolt ünnepi időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >Magyar e-kereskedelem: ezért szorultak vissza a magyar tulajdonú szereplők
Bekövetkezett az, amire évek óta lehetett számítani: a gyorsan fejlődő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >