Így áraznak ma a kereskedők
A RetailCustomerExperience.com hasábjain Dale Furtwenger, a „Pricing for Profit” (Profitcélú árazás) című könyv szerzője a kereskedők árazási stratégiáját elemzi. Kiemeli a következetesség és az értékközpontúság szerepét, de elítéli a versenyszemléletű árazást, az árengedmények, kuponok, lojalitásprogramok nyújtotta előnyöket. Szerinte a fluktuáló árak megzavarják a fogyasztókat, kiváróvá, akcióvadásszá teszik a vásárlókat. Lesújtó véleménye van az ipar és a kereskedelem értékkommunikációjáról, amely pedig az imidzs-pozíció megtartásának szükséges feltétele. Meggyőződése, hogy a válság idején is az alap, megkülönböztető érték-üzeneteket kell a vásárlók felé közvetíteni, legyen az imidzs, innováció, hatékonyság vagy időtakarékosság. Jó példaként a Panera, Apple és a Kraft Foods árazási stratégiáját említi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >