Így áraznak ma a kereskedők
A RetailCustomerExperience.com hasábjain Dale Furtwenger, a „Pricing for Profit” (Profitcélú árazás) című könyv szerzője a kereskedők árazási stratégiáját elemzi. Kiemeli a következetesség és az értékközpontúság szerepét, de elítéli a versenyszemléletű árazást, az árengedmények, kuponok, lojalitásprogramok nyújtotta előnyöket. Szerinte a fluktuáló árak megzavarják a fogyasztókat, kiváróvá, akcióvadásszá teszik a vásárlókat. Lesújtó véleménye van az ipar és a kereskedelem értékkommunikációjáról, amely pedig az imidzs-pozíció megtartásának szükséges feltétele. Meggyőződése, hogy a válság idején is az alap, megkülönböztető érték-üzeneteket kell a vásárlók felé közvetíteni, legyen az imidzs, innováció, hatékonyság vagy időtakarékosság. Jó példaként a Panera, Apple és a Kraft Foods árazási stratégiáját említi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >