Kereskedelmi szövetség: 20 százalékkal bővülhet idén az internetes kereskedelem forgalma
Várhatóan 20 százalékkal bővülhet idén az internetes kereskedelem Magyarországon, forgalmának összértéke elérheti a 370 milliárd forintot az év végére – mondta Vámos György, a Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
Ismertette, hogy az utóbbi időben az élelmiszerek internetes forgalma is jelentősen emelkedik, Angliában az élelmiszer-vásárlás 10 százalékát már a webes áruházakon keresztül intézik.
Hangsúlyozta, hogy az e-kereskedelem speciális üzletág, ezért a vásárlót a kereskedőknek előre kell tájékoztatni mindenről, az interneten vásárolt terméket pedig 14 napon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni. Hozzátette, hogy az eladott termékekért mindig a kereskedő felel, így a beszállítóval vagy a márkaszervizzel kapcsolatos problémákat is neki kell intéznie.
Vámos György azt javasolta, hogy a fogyasztók a kereskedelmi kamarák mellett működő békéltető testületekhez forduljanak, ha kifogásaikat nem rendezik – ezek elérhetőségét a webáruházak honlapján lehet megtalálni – de a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhatnak a járási kormányhivataloknál.
A főtitkár kiemelte: az e-kereskedelem bővülése azt mutatja, hogy a vásárlók az esetleges fogyasztóvédelmi problémák ellenére is elégedettek a webáruházak szolgáltatásaival. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >Az OKSZ élelmiszer-kiskereskedő tagvállalatai élen járnak az élelmiszer adományozásban
Az élelmiszer-hulladék csökkentését kiemelt feladatként kezelik a Magyarországon működő nemzetközi…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választott az OKSZ és megújította működését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség a tegnapi napon közgyűlést tartott. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >