Kereskedelmi szövetség: 20 százalékkal bővülhet idén az internetes kereskedelem forgalma
Várhatóan 20 százalékkal bővülhet idén az internetes kereskedelem Magyarországon, forgalmának összértéke elérheti a 370 milliárd forintot az év végére – mondta Vámos György, a Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
Ismertette, hogy az utóbbi időben az élelmiszerek internetes forgalma is jelentősen emelkedik, Angliában az élelmiszer-vásárlás 10 százalékát már a webes áruházakon keresztül intézik.
Hangsúlyozta, hogy az e-kereskedelem speciális üzletág, ezért a vásárlót a kereskedőknek előre kell tájékoztatni mindenről, az interneten vásárolt terméket pedig 14 napon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni. Hozzátette, hogy az eladott termékekért mindig a kereskedő felel, így a beszállítóval vagy a márkaszervizzel kapcsolatos problémákat is neki kell intéznie.
Vámos György azt javasolta, hogy a fogyasztók a kereskedelmi kamarák mellett működő békéltető testületekhez forduljanak, ha kifogásaikat nem rendezik – ezek elérhetőségét a webáruházak honlapján lehet megtalálni – de a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhatnak a járási kormányhivataloknál.
A főtitkár kiemelte: az e-kereskedelem bővülése azt mutatja, hogy a vásárlók az esetleges fogyasztóvédelmi problémák ellenére is elégedettek a webáruházak szolgáltatásaival. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >Itt az újabb kormányzati árszabályozás
A kormány a magas élelmiszer-inflációra hivatkozva újabb árszabályozó intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >Kozák Tamás: Az állami árszabályozás nem megoldás az inflációra
A kiskereskedelemben zajló piaci folyamatok egyre inkább reflektorfénybe kerülnek, különösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >