Képzéssel segítik a magyar kkv-k exportját
Exportfejlesztési képzés-sorozatot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) kis- és középvállalkozásoknak (kkv), az Exportakadémia gyakorlati ismeretekkel segíti a cégek exporttevékenységét.
Az MNKH csütörtöki tájékoztatása szerint az Exportakadémiát 2012-ben alapították, hogy a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kkv-knak komplex, Magyarországon egyedülálló képzést biztosítsanak, amellyel a résztvevők növelhetik nemzetközi versenyképességüket és hatékonyabbá tehetik külpiaci jelenlétüket.
A hetedik alkalommal elindított tréning-sorozat keretében külkereskedelmi szakemberek, sikeres exportőrök, trénerek és az MNKH vezető munkatársai osztanak meg gyakorlati ismereteket a külpiaci tevékenység, a hozzá kapcsolódó marketing, piacfelmérés, finanszírozás, illetve külkereskedelem-technika területéről.
Az elmúlt években csaknem 100 kkv vezetője végezte el a képzést, a cégek nagy része már jelentős exportaktivitást folytat – közölte az MNKH.
A kereskedőház célja, hogy komplex, egyablakos szolgáltatáscsomaggal segítse a magyar kkv-kat exporttevékenységük fejlesztésében. Ennek egyik, hatékony és a cégek körében sikeres eleme az Exportakadémia, hiszen a tanácsadástól a nemzetközi partnerkeresésen át a célzott üzletember-találkozók megszervezéséig a teljes exportfolyamatban támogatást tud nyújtani – idézi a közlemény Kun Gábort, a MNKH vezérigazgató-helyettesét.
A mostani képzés során hat képzési napon csaknem 30 szakember osztja meg tudását és szakmai tapasztalatait. A program jelentős része interaktív és gyakorlatokra épül, így egyebek mellett lehetőség nyílik saját exportstratégia összeállítására is – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel…
Tovább olvasom >Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >