Képzéssel segítik a magyar kkv-k exportját
Exportfejlesztési képzés-sorozatot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) kis- és középvállalkozásoknak (kkv), az Exportakadémia gyakorlati ismeretekkel segíti a cégek exporttevékenységét.
Az MNKH csütörtöki tájékoztatása szerint az Exportakadémiát 2012-ben alapították, hogy a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kkv-knak komplex, Magyarországon egyedülálló képzést biztosítsanak, amellyel a résztvevők növelhetik nemzetközi versenyképességüket és hatékonyabbá tehetik külpiaci jelenlétüket.
A hetedik alkalommal elindított tréning-sorozat keretében külkereskedelmi szakemberek, sikeres exportőrök, trénerek és az MNKH vezető munkatársai osztanak meg gyakorlati ismereteket a külpiaci tevékenység, a hozzá kapcsolódó marketing, piacfelmérés, finanszírozás, illetve külkereskedelem-technika területéről.
Az elmúlt években csaknem 100 kkv vezetője végezte el a képzést, a cégek nagy része már jelentős exportaktivitást folytat – közölte az MNKH.
A kereskedőház célja, hogy komplex, egyablakos szolgáltatáscsomaggal segítse a magyar kkv-kat exporttevékenységük fejlesztésében. Ennek egyik, hatékony és a cégek körében sikeres eleme az Exportakadémia, hiszen a tanácsadástól a nemzetközi partnerkeresésen át a célzott üzletember-találkozók megszervezéséig a teljes exportfolyamatban támogatást tud nyújtani – idézi a közlemény Kun Gábort, a MNKH vezérigazgató-helyettesét.
A mostani képzés során hat képzési napon csaknem 30 szakember osztja meg tudását és szakmai tapasztalatait. A program jelentős része interaktív és gyakorlatokra épül, így egyebek mellett lehetőség nyílik saját exportstratégia összeállítására is – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: Olaszország az ötödik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak
A következő időszak egyik legfontosabb feladata az európai gazdasági versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >