Képzéssel segítik a magyar kkv-k exportját
Exportfejlesztési képzés-sorozatot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) kis- és középvállalkozásoknak (kkv), az Exportakadémia gyakorlati ismeretekkel segíti a cégek exporttevékenységét.
Az MNKH csütörtöki tájékoztatása szerint az Exportakadémiát 2012-ben alapították, hogy a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kkv-knak komplex, Magyarországon egyedülálló képzést biztosítsanak, amellyel a résztvevők növelhetik nemzetközi versenyképességüket és hatékonyabbá tehetik külpiaci jelenlétüket.
A hetedik alkalommal elindított tréning-sorozat keretében külkereskedelmi szakemberek, sikeres exportőrök, trénerek és az MNKH vezető munkatársai osztanak meg gyakorlati ismereteket a külpiaci tevékenység, a hozzá kapcsolódó marketing, piacfelmérés, finanszírozás, illetve külkereskedelem-technika területéről.
Az elmúlt években csaknem 100 kkv vezetője végezte el a képzést, a cégek nagy része már jelentős exportaktivitást folytat – közölte az MNKH.
A kereskedőház célja, hogy komplex, egyablakos szolgáltatáscsomaggal segítse a magyar kkv-kat exporttevékenységük fejlesztésében. Ennek egyik, hatékony és a cégek körében sikeres eleme az Exportakadémia, hiszen a tanácsadástól a nemzetközi partnerkeresésen át a célzott üzletember-találkozók megszervezéséig a teljes exportfolyamatban támogatást tud nyújtani – idézi a közlemény Kun Gábort, a MNKH vezérigazgató-helyettesét.
A mostani képzés során hat képzési napon csaknem 30 szakember osztja meg tudását és szakmai tapasztalatait. A program jelentős része interaktív és gyakorlatokra épül, így egyebek mellett lehetőség nyílik saját exportstratégia összeállítására is – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >