Kényelmes és kedvező árú az online vásárlás
A kényelem és a kedvező ár a két legfontosabb szempont, amiért a fogyasztók az online vásárlás mellett döntenek – derül ki az eNET 2001 óta évente elkészített kutatásából. A 2015-ös évben 319 milliárd forintot költöttünk online, az idei összeg közelíti az 500 milliárd forintot, pontos adatok még nincsenek.
Az online vásárlók döntő többsége (66 százalék) asztali számítógépről érkezik a webáruházakba, okostelefonról 24, míg tabletről 10 százalékuk kezdeményez vásárlást. Az ár-összehasonlító oldalak fontos forrásai az információnak (76 százalékuk választja őket), míg a webáruház weboldala a második népszerű tájékozódási forma a maga 72 százalékával. A vásárlók továbbra is az utánvétes fizetési lehetőséget szeretik (65 százalékuk választja ezt), de népszerű a bankkártyás internetes fizetés is (46 százalék), még az átutalástól sem riadnak el (30 százalék). Az átlagos kosárérték folyamatosan nő, jelenleg 11 400 forintot hagyunk a webes áruházaknál vásárlásonként.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >