Kényelmes és kedvező árú az online vásárlás
A kényelem és a kedvező ár a két legfontosabb szempont, amiért a fogyasztók az online vásárlás mellett döntenek – derül ki az eNET 2001 óta évente elkészített kutatásából. A 2015-ös évben 319 milliárd forintot költöttünk online, az idei összeg közelíti az 500 milliárd forintot, pontos adatok még nincsenek.
Az online vásárlók döntő többsége (66 százalék) asztali számítógépről érkezik a webáruházakba, okostelefonról 24, míg tabletről 10 százalékuk kezdeményez vásárlást. Az ár-összehasonlító oldalak fontos forrásai az információnak (76 százalékuk választja őket), míg a webáruház weboldala a második népszerű tájékozódási forma a maga 72 százalékával. A vásárlók továbbra is az utánvétes fizetési lehetőséget szeretik (65 százalékuk választja ezt), de népszerű a bankkártyás internetes fizetés is (46 százalék), még az átutalástól sem riadnak el (30 százalék). Az átlagos kosárérték folyamatosan nő, jelenleg 11 400 forintot hagyunk a webes áruházaknál vásárlásonként.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac
Továbbra is stabil a hazai munkaerőpiac, a foglalkoztatottak száma évek…
Tovább olvasom >